سخنگوی پارلمان چین: آمریکا از پکن درک درستی ندارد

سخنگوی پارلمان چین گفت عدم درک درست آمریکا از چین موجب شده است داستان‌هایی نادرست درباره این کشور منتشر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، سخنگوی پارلمان چین گفت در جریان رقابت‌های انتخاباتی دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا –، ناآگاهی آمریکا از چین به انتشار کلیشه‌های "قدیمی و نادرست" از این کشور منجر شد.

"فو یینگ" – سخنگوی کنگره ملی خلق چین – روز شنبه گفت هر دو طرف باید برای افزایش درک آمریکا از چین به طور مضاعف تلاش کنند. وی سخنان خود را در یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از گردهمایی قانون‌گذاران چین بیان کرد.

فو گفت: "آمریکا درک مناسبی از چین ندارد. تمام کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی درباره چین صحبت کردند، اما تمام سخنانی که من شنیدم داستان‌های قدیمی و نادرست درباره چین بود. این مسئله کاملا غیرعادی است؛ خصوصا در جامعه‌ای که گردش آزاد اطلاعات وجود دارد."

با اینکه ترامپ تلاش کرده است از متهم کردن چین خودداری کند، وی به انتقاد از سیاست‌های کنونی پکن ادامه داده است. وی در یک مصاحبه با رویترز در ماه گذشته میلادی گفت چینی‌ها "قهرمان بزرگ" دستکاری ارزش ارز هستند.

گفته‌ها حاکی بود چین به دلیل افزایش سود در تجارت، ارزش واحد پول خود را کاهش داده است. با این‌حال، پکن اقداماتی را در پیش گرفته است که اجازه می‌دهد ارزش یوان نوسان آزادانه‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار