معاون اول رییس جمهور در یاسوج:

مسائل زیست محیطی و آب 2 چاش مهم در استان ها

جهانگیری با بیان اینکه مسائل زیست محیطی و آب 2 چالش مهم در استان ها به شمار میرود گفت:اگر بارندگی‌های اخیر نبودامسال با مشکل آب در برخی شهرها روبه رو بودیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛جهانگیری در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یک کشور بزرگ و بین‌المللی در جهان است، گفت: بسیاری از کشورها به دنبال انجام روابط و همکاری با ایران  هستند.

 جهانگیری با بیان اینکه مکرر گفته  شده چالش‌های مختلفی پیش پای اقتصاد کشور است و با مشکل بیکاری روبه رو هستیم، اظهار داشت:  در برخی استان‌های کشور نرخ بیکاری بالای 30 درصد است و نرخ بیکاری خانم‌ها بیشتر از جوانان است و این مسائل همه چالش است.

جهانگیری با اشاره به اینکه درآمد جامعه شهری و روستائی کاهش پیدا کرده  و در روستاها این کاهش بیشتر نمود کرده است، عنوان کرد: باید سعی کنیم از لحاظ اقتصادی در برابر رقیبمان در منطقه حرف برای گفتن داشته باشیم و در این راستا سیاست‌های خوبی از جمله اقتصاد مقاومتی تدوین شد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اجماعی را به وجود آورد، گفت: دولت باور قطعی و جدی به این سیاست‌ها داشت از روز اول در اولویت دولت قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بیکاری مهم‌ترین چالش در تمام استان‌ها با یک درصدی متفاوت است، عنوان کرد: این مسئله  به یک ابر چالش تبدیل شده و کشور در بهترین شرایط 650 هزار شغل ایجاد کرده است.

جهانگیری با بیان اینکه دو چالش دیگری که همه استان‌ها به نوعی با آن رو به رو هستند مسائل زیست محیطی و آب است، گفت: اگر بارندگی‌های اخیر نبود در بهار و تابستان با مشکل آب در برخی شهرها روبه رو بودیم.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد هم در زمینه محیط زیست و آب مشکلی ندارد، عنوان کرد: این استان دارای منابع نفت و گاز، آب، کشاورزی، منابع طبیعی و ظرفیت های گردشگری است و سه کانون جمعیتی مهم از جمله شیراز، اصفهان و اهواز را در کنار خود دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.