ساری،

رسیدگی به جرائم انتخاباتی در شعب ویژه

هرگونه جرم انتخاباتی از سوی دستگاه قضایی پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام اسدا... جعفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با بیان اینکه هر گونه جرم انتخاباتی از سوی دستگاه قضایی رصد و پیگیری می شود، گفت: برای رسیدگی به پرونده های این حوزه، شعب ویژه ای تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی وظیفه پیشگیری و رسیدگی به پرونده هایی که در حوزه جرائم انتخاباتی رخ می دهد را بر عهده دارد، افزود: یکی از محورهای کاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری پیشگیری از جرائم انتخاباتی است که هم اکنون مقدمات آن در مرکز استان فراهم شده است.

وی با اشاره به فرموده های مقام معظم رهبری در خصوص شاخص های اصلی انتخابات، سلامت انتخاباتی، رقابت در انتخابات، مشارکت حداکثری و امنیت انتخابات را از شاخص های اصلی مورد نظر ایشان در تمام انتخابات دانست و گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی مربوط به انتخابات، دستگاه قضایی در حوزه های پیشگیری، رسیدگی و برخورد قضایی اقدام می کند و هرگونه تخلفات و جرائم در حوزه انتخابات از جمله تبلیغات زودرس را رصد و پیگیری خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران رعایت ضوابط، قوانین و مقررات مربوط به انتخابات در مطبوعات وفضای مجازی را خواستار شد و با تاکید بر عدم تخریب کاندیداها علیه یکدیگر، افزود: تطمیع مردم اهانت به شأن و منزلت آنان است و باید اجازه داد مردم با انتخاب خودشان به دور از تهدید، تطمیع، تخریب و فضای بداخلاقی، فرد یا افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

حجت الاسلام جعفری انتخابات شوراها را بسیار پراهمیت و ویژه ارزیابی کرد و گفت: اهداف نظام مقدس جموری اسلامی در امور اجرایی، عمران و آبادانی، توسعه شهری و خدمات عمومی، صیانت از حقوق مردم، حفظ و حراست از دستاوردهای اقتصادی و فرهنگی مردم، افزایش بهره وری در قالب تصمیمات و اقدامات شورا و شهرداری ها پیاده سازی می شود.

وی افزود: طی دوره قبل انتخابات، به دلیل عدم رعایت الزامات قانونی و سایر تخلفات، برای اعضای شوراهای اسلامی برخی شهرستان ها بخش ها و حتی روستاها پرونده های قضایی تشکیل و برخی از این پرونده ها منتهی به صدور حکم محکومیت برای این افراد نیز شده است.

وی افزود: دستگاه قضایی در موضوع انتخابات یکی از مراجع استعلام است و کسانی که دارای محکومیت قطعی کیفری موثر باشند برای ثبت نام و شرکت در انتخابات طبیعتاً با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار