قم؛

وجود ۳۰۰ ایستگاه تحقیقات کشاورزی در کشور

پورمیدانی گفت: در کل کشور ۳۰۰ ایستگاه تحقیقات کشاورزی وجود دارد که سهم قم تنها ۳ ایستگاه از این تعداد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ پورمیدانی ظهر امروز در جشن درختکاری که در ایستگاه تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد، با اشاره به فعالیت 45 نفر در این مرکز تحقیقاتی اظهار داشت: برنامه‌های زیادی ازجمله پژوهش، آموزش و نظارت بر تولید بذر و کود در این مرکز صورت می‌گیرد.
 
وی بابیان اینکه از سال 90 تاکنون به‌دنبال تملک و تأمین زیرساخت‌های ایستگاه تحقیقاتی این مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوده‌ایم، افزود: خوشبختانه با همکاری و مشارکت مدیران استانی توانسته‌ایم به‌جایگاه خوبی برسیم و این در شرایطی است که در کل کشور 300 ایستگاه تحقیقاتی وجود دارد که سهم قم تنها 3 ایستگاه از این تعداد است.
 
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم ادامه داد: در بحث توسعه ایستگاه‌های تحقیقاتی منابع طبیعی نتوانسته‌ایم به‌نتایج خوبی برسیم چراکه یکی از مواردی که برای راستای اصلاح الگوی کشت و توجه به توسعه پایدار نیاز است اقدامات تحقیقاتی است.
 
وی ابراز کرد: با استفاده از ظرفیت پژوهشگران پروژه احداث باغ پسته در مساحت 7 هکتاری و پروژه گل محمدی با 10 نوع تنوع در دو هکتار زیرکشت قرارگرفته است، همچنین این مرکز تحقیقاتی 20 طرح پژوهشی را در استان تاکنون پیگیری کرده که تولید هشت داروی دامپزشکی با منشأ گیاهی از دستاوردهای این مرکز است.
 
پورمیدانی گفت: احداث استخر پرورش ماهی در مساحتی قریب به 1000 مترمربع ازجمله اقدامات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبعی استان است.
 
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم اظهار داشت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان پروژه‌ای را از سوی ستاد گیاهان داروی کشور به عهده گرفته که برای بررسی گیاه موردنیاز 10 دشت بزرگ در کشور است.
 
انتهای پیام/ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار