استاندار آذربایجان غربی؛

دریاچه ارومیه تا هفت سال دیگر احیا می‌شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: روند خشک شدن دریاچه ارومیه متوقف شده و این دریاچه تا هفت سال دیگر احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی عصر امروز در همایش ویژه روز درختکاری و هفته منابع طبیعی که به مناسبت روز درختکاری در ارومیه برگزار شده بود با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت:خوشبختانه با اجرای طرح‌های ۲۷ گانه احیا دریاچه ارومیه، روند خشک شدن آب دریاچه متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت تلاش مضاعف در احیا دریاچه ارومیه دارد، افزود:هم اکنون آب دریاچه ارومیه در مرحله تثبیت است و امیدواریم با اجرای طرح‌های مختلف دریاچه ارومیه تا هفت سال دیگر احیا شود.

استاندار آذربایجان غربی به ریزگرد‌های حاصل از خشک شدن دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود:بر اثر خشک شدن دریاچه ارومیه اگر دولت وارد عمل نمی‌شد زندگی ۵ میلیون نفر با خشک شدن دریاچه ارومیه به خطر می‌افتاد.

سعادت ادامه داد:با سیاست‌ها و اقدامات به موقع دولت محترم تدبیر و امید و اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه، پنج میلیون نفر از ساکنان مناطق حاشیه این دریاچه از تاثیر مخرب ریزگردهای آن در امان ماندند.

استاندار آذربایجان غربی به نقش مردم حاشیه دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: آگاهی مردم و ایفای نقش به موقع آنان در احیا و تثبیت آب دریاچه ارومیه قابل تحسین است.

سعادت با اشاره به چاه‌های غیر مجاز گفت:متاسفانه در حوضه‌ی آبریز دریاچه ارومیه ده‌ها هزار چاه غیر مجاز وجود دارد و این امر می‌تواند مشکلات جدی در منابع آبی استان ایجاد کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.