سرانه فضای سبز ارومیه هر سال یک متر افزایش می‌یابد

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه گفت: برای تحقق این مهم، شهرداری ارومیه افزایش سرانه فضای سبز به میزان یک متر را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سرانه فضای سبز هر شهر را می‌توان به عنوان نمادی از سرزندگی و نشاط اجتماعی آن جامعه دانست، شاخصی که شهر ارومیه نیز از آن مستثنی نیست. مهم‌ترین اثرات فضای سبز در شهر‌ها تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، تلطیف هوا و جذب گرد و غبار است، سایر اثرات فضای سبز در شهر‌ها نقش نسبی دارند ولی مجموعه اثرات فضای سبز حضور آن‌ها را در شهر‌ها اجتناب ناپذیر می‌کند، به طوری که بدون وجود آن‌ها ممکن نیست شهر‌ها پایدارباقی بمانند شاخصی که شهر داری ارومیه طی ۴ سال اخیر به آن دست یافته است.

ناصر رکاب، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه در این باره بیان کرد: از سال ۹۲ تا تاکنون ۴۱ پارک محله‌ای به مساحت ۱۸۴۶۴۷۱ متر مربع در سطح شهراحداث شده است.

رکاب با بیان اینکه توسعه فضای سبز از شعار‌های مدیریت شهری است، بیان کرد: برای تحقق این مهم، شهرداری ارومیه افزایش سرانه فضای سبز به میزان یک متر را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: پارک‌ها با هدف توسعه و افزایش سرانه فضای سبز درمناطق مختلف شهری و ایجاد محیطی برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی برای شهروندان ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: در طی ۴ سال اخیر نزدیک به ۵ متر به سرانه فضای سبز ارومیه افزوده شده است و این در حالی است که از بدو تاسیس شهرداری تا سال ۹۲ سرانه فضای سبز ۶ متر بوده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.