زنجان؛

فرسودگی تجهیزات فنی در فرهنگسراهای استان زنجان

زنجان از ظرفیت‌های انسانی و زیرساخت‌های مناسبی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار بوده ولی این زیرساخت‌ها از نظر فنی دچار فرسودگی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به مشکلات اغلب مجتمع‌های هنری از نظر سیستم سرمایش و گرمایش، نور و صدا در شهرستان‌ها، گفت: این مشکلات علی‌رغم تمام کمک‌هایی است که طی این سه سال در این حوزه صورت گرفته است.

مقدم از وجود فرهنگسرا در تمام شهرستان‌ها یاد کرد و افزود: فقط در شهرستان ایجرود چنین فضایی وجود نداشت که قرار است اردیبهشت سال آینده، مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان نیز راه‌اندازی شود.

این مقام مسئول از تلاش مجموعه تحت مدیریت خود برای تحقق شعارهای در حوزه فرهنگ و هنر خبر داده و تاکید کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که با همت و تلاش همه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر، به عنوان اولین استانی بودیم که برای تحقق این اهداف، برنامه‌های خود را به صورت مدون به وزارت ارشاد تحویل دادیم.

وی بها دادن به اصحاب فرهنگ و هنر را اولین اولویت این برنامه‌ها عنوان کرده و ادامه داد: بها دادن به نظرات این هنرمندان در تصمیم‌گیری‌ها هدفی بود که محقق شد و انجمن‌های مختلف هنری فعال شده، خانه هنرمندان شکل گرفته و خانه مطبوعات که متاسفانه در دولت قبل تعطیل شده بود، احیا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به توزیع متوازن اعتبارات فرهنگ و هنر در سطح استان اشاره کرده و گفت: سه شهرستان فاقد اداره فرهنگ و ارشاد بودند که در شهرستان ماهنشان و ایجرود این ادارات را فعال کردیم و در سلطانیه نیز نمایندگی ایجاد نمودیم.

به گفته مقدم، حدود ٣ هزار هنرمند به صورت حرفه‌ای و آماتور و مقطعی در حوزه فرهنگ و هنر این استان فعالیت می‌کنند و در عرصه‌های ملی و گاه بین‌المللی حضور دارند.

وی در شرایطی که اعتبارات فرهنگی محدود است، به برخی سخت‌گیری‌های مالی در حوزه بیمه و مالیات اشاره کرده و اظهار داشت: متاسفانه این‌روزها در خشک‌سالی اعتبارات قرار گرفته‌ایم و با تبدیل شدن اعتبارات فرهنگی و هنری به فصل دو، ٢٠ درصد به عنوان بیمه و مالیات از این اعتبارات کسر می‌شود و علاوه بر آن، موضوع ارزش افزوده نیز به این امر اضافه شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.