کرمانشاه؛

ظرفیت اقامت میهمانپذیرهای در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ظرفیت اقامت در استان را 16 هزار و 500 نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ظرفیت اقامت در استان را 16 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: سازمان آموزش و پرورش 10 هزار نفر، هتل ها 2 هزار و 151 نفر، مهمانپذیر ها 796 نفر، هتل آپارتمان ها 151 نفر و ... را می توانند اسکان دهند.

بالایی به تاثیرات شرایط آب و هوایی در جذب گردشگران اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی که شرایط آب و هوایی یک استان مساعد باشد گردشگران در آن شهرها اقامت می کنند اما اگر شرایط آب و هوایی نامناسب باشد آن استان محل عبور گردشگران خواهد شد، سازمان میراث فرهنگی تمام ظرفیت موجود خود را بر مبنای مساعد بودن اوضاع جوی بکار خواهد بست.

وی اضافه کرد: امسال اولین سالی است که میراث فرهنگی استان کرمانشاه توانسته است 5 برابر اعتبارات سالهای قبل را دریافت کند بطوریکه 10 میلیارد و 700 میلیون تومان از اعتبارات ملی به میراث فرهنگی کرمانشاه اختصاص یافته که تا کنون 6 میلیارد و 700 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به تشریح برخی از برنامه های شهرداری کرمانشاه در ایام نوروز پرداخت و گفت: با توجه به نقش مهم و کلیدی کرمانشاه در بین شهرستان ها برنامه های جداگانه ای در حوزه های فرهنگی، زیبا سازی و منظر عمومی برای این شهر در نظر گرفته شده است.

همچنین شهرداری اقداماتی مانند مراسم تئاتر خیابانی، جنگ شادی، جانمایی بازار عید، جانمایی نوروزگاه، کانکس های اسکان، آماده سازی پارک مسافر، ساماندهی دستفروشان و اجرای سفره هفت سین را در دستور کار دارد.

وی در پایان یادآورشد: کار تسطیح و زیبا سازی ورودی شهرها به پیمانکاران واگذار شده است.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.