یاسوج؛

بازپس گیری 224 هکتار از اراضی ملی از چنگال سودجویان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:در سال جاری 224 هکتار از زمین‌های منابع ملی این استان از تصرف سودجویان آزاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ عزت‌الله بهشتی فر افزود که در 11 ماه گذشته برای برخورد با متخلفان سه هزار و 408 دادخواست تنظیم شد. 

وی گفت: طرح 407 مورد دعاوی در مراجع قضایی برای رفع مشکل تملک 556 هکتار از عرصه‌های منابع ملی، تشکیل پرونده قطع اشجار به میزان 400 مورد و قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی به میزان 46 مورد از دیگر اقدام‌های واحد حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است. 

وی از تشکیل تعداد هشت اکیپ ثابت و 10 اکیپ سیار به‌طور شبانه روزی در سال جاری برای حفاظت از عرصه‌های منابع ملی خبر داد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در راستای اجرای قانون از تصرف 350 هکتار از زمین‌های منابع ملی جلوگیری شد و بیش از 13 هزار اصله نهال غرس شده در عرصه‌های منابع ملی بدون تشکیل پرونده قضایی جمع‌آوری شد. 

وی از توقیف 42 مورد تجهیزات وسایط نقلیه و 57 دستگاه خودرو، کشف 34 کوره زغالی و تشکیل 20 اکیپ تشکل‌های مردمی در مناطق بحرانی در سال جاری خبر داد. 

وی از واگذاری 174 هکتار از زمین‌های منابع ملی برای اجرای طرح‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در قالب طرح مدیریت منابع طبیعی 106 هکتار به بهره‌برداران واگذار شد. 

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد برای جلب مشارکت مردم در حفظ جنگل‌ها و مراتع، حفاظت 365 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی به مردم واگذار شده است. 

سطح جنگل‌های دست کاشت کهگیلویه و بویراحمد بیش از 50 هزار هکتار است. 

کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت ایران دارای یک‌میلیون و 700 هزار هکتار جنگل و مرتع است. 



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.