بجنورد؛

عقد قرار داد حفاظت مشارکتی از عرصه‌های منابع طبیعی

165 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان قرار داد حفاظت مشارکتی شده است .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛حسن وحید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این که در تلاش هستیم تا دو سال آینده این مساحت را به 500 هزار هکتار برسانیم ،گفت : این امر سبب می‌شود تا مردم نیز در حفاظت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به بروز بیماری ذغالی در بین جنگل‌های بلوط در سال گذشته افزود : برای اینکه این بیماری به سایر درختان سرایت نکند درختان خشک شده ناشی از این بیماری از جنگل خارج شد.

وحید اظهار کرد : در سال گذشته این بیماری در سطح یک هزار و 100 هکتار مهار شد، و همچنین چند کانون دیگر بیماری از این نوع در سطح هزار و 20 هکتار در جنگل های بلوط استان مشاهده شده که هنوز شدت بیماری به مرحله ورود این اداره کل نرسیده است.

وی به استعدادیابی اراضی برای واگذاری زمین اشاره و تصریح کرد : تعداد درخواست های واصله برای دریافت زمین در سال جاری 262 فقره بوده که مساحت آن ها دو هزار و 235 هکتار است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان همچنین گفت : تاکنون 563 هکتار زمین تخصیص داده شده است، که علاوه بر آن 53 فقره درخواست هم برای سمت توسعه روستایی بوده که تاکنون 387 هکتار زمین برای این امر اختصاص داده شده است.

وحید به فعالیت 57 نیروی شرکتی در حوزه یگان حفاظت این اداره کل اشاره و بیان کرد : به‌طور میانگین باید به ازای هر 15 تا 20 هزار هکتاریک نیروی یگان حفاظت فعالیت کند این در حالیست که در استان به ازای هر 40 تا 50 هزار هکتار یک نفر فعالیت دارد.

وی در ادامه گفت :787 فقره پرونده تخلف در این اداره کل تشکیل شده که 431 فقره مربوط به تخریب سرزمین و 300 فقره مربوط به قطع درختیان و چرای غیر مجاز دام بوده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.