دفتر دادستان ویژه کره جنوبی: پارک گون-هه از شرکت سامسونگ رشوه گرفته است

دفتر دادستان ویژه کره جنوبی از همدستی رئیس‌جمهور این کشور و دوست صمیمی‌اش در گرفتن رشوه از شرکت سامسونگ خبر داد.

دفتر دادستان ویژه کره جنوبی: پارک گون-هه از شرکت سامسونگ رشوه گرفته است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، دفتر دادستان ویژه کره جنوبی دوشنبه اعلام کرد «پارک گون-هه» رئیس‌جمهور این کشور و دوست صمیمی وی «چوی سون سیل» از شرکت سامسونگ رشوه گرفته‌اند. 
 
دفتر دادستان ویژه کره جنوبی طی بیانیه‌ای جزئیات تحقیقاتش را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است صندوق خدمات ملی بازنشستگی در سال 2015 علی‌رغم پیش‌بینی ضرر 119.87 میلیون دلاری، به نفع ادغام دو گروه وابسته به سامسونگ رأی داد.

دادستان ویژه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: « لی جائه یونگ -معاون رئیس گروه سامسونگ- با همکاری چندین نفر برای تحکیم موقعیت خود به رئیس‌جمهور و چوی سون-سیل رشوه داده‌اند».
 
اگر دادگاه قانون اساسی پارک گون-هه را از سمتش برکنار کند، دادستان‌ها می‌توانند پرونده رشوه گرفتن وی از گروه سامسونگ را پیگیری کنند. البته این سه نفر (پارک، چوی و لی) هرگونه عمل غیرقانونی را رد کرده‌اند. وکیل رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد آنچه دادستان ویژه درباره گرفتن رشوه اعلام کرد یک "داستانی ساختگی" است.
 
پارک گون-هه ممکن است نخستین رئیس‌جمهور کره جنوبی باشد که از طریق دموکراسی انتخاب شده و از سمت خود برکنار می‌شود. براساس قانون کره جنوبی تا زمانیکه رئیس‌جمهور در این سمت مشغول به خدمت است امکان پیگیری هیچ پرونده‌ای علیه وی وجود ندارد. فقط در صورتیکه پارک گون-هه برکنار شود یا دوره ریاستش به پایان برسد، پرونده او قابل پیگیری است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار