ابراز نگرانی دهلی‌نو از حملات نژادپرستانه آمریکایی‌ها به اتباع هندی

سفیر هند در آمریکا مراتب نگرانی خود را از حملات نژادپرستانه آمریکایی‌ها به اتباع هندی ساکن این کشور ابراز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال حملات نژادپرستانه اخیر مردم آمریکا به دو نفر از اتباع هندی، "ناوتج سارنا"، سفیر هند در آمریکا در حساب توییترش "نگرانی عمیق" خود را به مقامات وزارت امور خارجه آمریکا منتقل کرد. وی بر اهمیت جلوگیری از وقوع این گونه حملات مشابه و محافظت از جامعه هندی‌ها تأکید کرد. 

در هفته‌های اخیر اتباع هندی ساکن آمریکا بارها مورد حمله آمریکایی‌ها قرار گرفته اند. اواخر روز جمعه مردی با ماسک به یک شخص 39 ساله اهل هندوستان در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن آمریکا تیراندازی کرد. گزارشها حاکی از آن است که این مرد پیش از تیراندازی به شخص هندی‌تبار گفته است: "به کشور خودت بازگرد."

همچنین روز پنجشنبه هم یک فرد هندی‌تبار بیرون مغازه اش در کارولینای جنوبی به ضرب گلوله کشته شد. این حوادث کمتر از دو هفته پس از تیراندازی مرگبار به یک مهندس هندی در ایالت کانزاس آمریکا رخ داد. تیراندازی کانزاس انتقاد همگان از جمله "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا را برانگیخت. پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و جان کلی، وزیر امنیت داخلی این کشور هم در ملاقات هفته گذشته خود با "جایشانکار"، معاون وزیر امور خارجه هند از این حمله مرگبار به شدت انتقاد کردند.

معاون وزیر خارجه هند در سفر هفته گذشته خود به آمریکا در خصوص مسئله "روادید H1B" و همینطور حفظ امنیت اتباع هندی ساکن آمریکا با مقامات این کشور مذاکره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار