طی اطلاعیه ای؛

سامانه سهام عدالت از فردا راه اندازی می شود

سامانه سهام عدالت از فردا سه شنبه برای مشمولین محترم و دریافت صورتحساب مربوطه راه اندازی خواهد شد.

اطلاعیه راه اندازی سامانه سهام عدالتبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir از فردا سه شنبه مورخ ۱۷ / ۱۲ / ۱۳۹۵ برای مشمولین محترم و دریافت صورتحساب مربوطه راه اندازی خواهد شد.

بر اساس این گزارش به منظور كسب اطلاع توسط عموم مردم از مشمول بودن یا نبودن خود در طرح سهام عدالت و دریافت صورت وضعیت سهام عدالت توسط مشمولین طرح ، سامانه اطلاع رسانی سهام عدالت به نشانی فوق راه اندازی شده است. این سامانه تنها پایگاه رسمی اطلاع رسانی سهام عدالت در كشور می باشد و خدمات آن نظیر ارایه صورت وضعیت و صدور قبض پرداخت برای مشمولین برقرار شده و تا پایان شهریور ماه سال 1396 ادامه خواهد داشت. 

همچنین اطلاعیه ها، اخبار و پاسخ سوالات متداول در مورد سهام عدالت از طریق این نشانی قابل دریافت است. 

سامانه سهام عدالت با بانک اسامی و اطلاعات مشمولان سهام عدالت مرتبط بوده و خدمات آن به شرح ذیل است: 

اعلام مشمول بودن یا نبودن هر فرد در طرح سهام عدالت. 
اعلام وضعیت متوفی بودن مشمول . 
صدور صورت وضعیت تسویه اقساط مشمول .
صدور قبض پرداخت مانده ارزش تسویه نشده سهام عدالت.

استفاده از سامانه سهام عدالت مشروط به ورود شماره ملی(كدملی) و برخی مشخصات هویت شخصی در سامانه است و ضرورت دارد این اطلاعات توسط شخص مشمول یا ولی، قیم و یا وكیل قانونی وی با دقت وارد سامانه شود. همچنین، درج شماره تلفن همراه معتبر در سامانه جهت برقراری تماس یا اطلاع رسانی احتمالی توسط سازمان خصوصی سازی الزامی است. 

كلیه مشمولین كه در دوره ده ساله اجرای طرح سهام عدالت از ابتدای سال1385 تا پایان سال1394 ثبت نام شده قطعی در تعاونی های سهام عدالت شهرستان ها بوده اند، می توانند با مراجعه به این سامانه، ضمن كسب اطلاع از مشمول بودن، صورت وضعیت تسویه اقساط خود را مشاهده یا از آن نسخه چاپی تهیه كنند.

افرادی كه طی سال های 1385 تا 1394 در طرح سهام عدالت ثبت نام اولیه نموده اند، لیكن فرآیند ثبت نام خود را پس از دریافت دعوت نامه، تكمیل فرم اطلاعات و مراجعه به شركت های تعاونی سهام عدالت شهرستان ها در سال های مزبور ، تكمیل نكرده و ثبت نام نهایی نشده اند، مشمول سهام عدالت محسوب نمی شوند.

مشخصات هویتی كلیه مشمولین سهام عدالت تا دی ماه سال 1395 از طریق پایگاه سازمان ثبت احوال كشور اخذ و به روز رسانی شده است و آخرین مشخصات هویتی مزبور ملاك عمل در اعلام وضعیت مشمولین و ارایه صورت وضعیت تسویه اقساط است.

در خصوص مشمولین سهام عدالت كه طبق اطلاعات اخذ شده تا دی ماه 1395 از سازمان ثبت احوال كشور، جزو فوت شدگان تعیین شده اند، متعاقبا از طریق سامانه سهام عدالت به همین نشانی اطلاع رسانی خواهد شد.

مشمولین سهام عدالت می توانند تا پایان شهریور ماه 1396 ، پس از مشاهده صورت وضعیت تسویه اقساط خود، در خصوص باقی مانده ارزش سهام تخصیصی كه به طور كامل از طریق سود شركت های سرمایه پذیر تسویه نشده است، به مبلغی دلخواه كه بابت آن تمایل به پرداخت داشته و این مبلغ را در سامانه تعیین می كنند(حداقل مبلغ انتخابی 000ر100 رالم و حداكثر معادل مبلغی كه در ردیف 6صورت حساب مشمول تحت عنوان باقیمانده ارزش اولیه سهام تخصیصی درج شده است) ، یك قبض پرداخت دارای شناسه واریز و معادل مبلغ انتخاب شده خود از سامانه دریافت نمایند. لازم به ذكر است، مشمولانی كه در صورت حساب خود از تخفیف برخوردارند، فاقد قبض پرداخت هستند و اكیدا  نیز نباید هیچ وجهی به هر حساب دیگری واریز نمایند.

با توجه به شروع ارایه خدمات سامانه سهام عدالت از هفدهم اسفند ماه جاری و به منظور ایجاد شرایط مطلوب جهت استفاده از سامانه در روزهای ابتدایی فعالیت آن، رقم سمت راست شماره ملی(كد ملی) به عنوان عدد مجاز جهت مراجعه به سامانه طی دوره ده روزه اول فعالیت آن تعیین شده است. بر این اساس، جدول زمانبندی مراجعه به سامانه سهام عدالت طی ده روز اول فعالیت آن مطابق زیر است: 

جدول زمانبندی مجاز برای مراجعه به سامانه سهام عدالت در ده روز شروع فعالیت سامانه :


سامانه سهام عدالت از فردا راه اندازی می شود


پس از برنامه ده روزه اول فعالیت سامانه،تا پایان شهریورماه 1396 كلیه مراجعه كنندگان بدون محدودیت در عدد سمت راست كد ملی خود اجازه ورود به سامانه را دارند.

پرداخت های مشمولین سهام عدالت در این مرحله فقط از طریق شعب بانك ملی ایران و یا از منوی پرداخت قبوض دستگاه های خودپرداز این بانك صورت می گیرد و مشمولین می توانند مبلغ مورد نظر خود را با استفاده از شناسه پرداخت و معادل مبلغ درج شده در قبض پرداخت كه از سامانه سهام عدالت دریافت می نمایند و با در اختیار داشتن این مبلغ، پرداخت كنند. پرداخت هرگونه وجهی درخصوص سهام عدالت به جز از طریق بانك ملی ایران و خارج از دو حالت فوق غیرقانونی است.

به مشمولین محترم سهام عدالت و سایر مردم عزیز كشور اكیدا توصیه می شود در فرآیند اجرای طرح ساماندهی سهام عدالت از پرداخت هرگونه وجه به افراد ناشناس اعم از مراجعان حضوری به درب منازل یا از طریق واریز پول به حساب سایت های اینترنتی و  شبكه های اجتماعی و نظیر آن به طور جدی اجتناب كنند . همچنین اعلام می شود هر گونه معامله و خرید و فروش سهام عدالت و یا اقدامات مشابه كاملا غیرقانونی بوده و بلااثر می باشد.

ورود به سامانه سهام عدالت و كار با سامانه توسط مشمولین محترم مستلزم كسب راهنمایی اولیه می باشد. به همین منظور و جهت تسهیل موضوع و راهنمایی مشمولین، راهنمای سامانه سهام عدالت شامل توصیه های كلی و گام های ده گانه  نحوه كار با سامانه در صفحه اول سامانه قرار داده شده است. از مشمولین سهام عدالت درخواست می شود قبل از شروع كار ، راهنمای آن را با دقت مطالعه و طبق مفاد آن اقدام كنند تا استفاده از خدمات سامانه برای آنان سریع و نتیجه بخش شود.

مشمولین سهام عدالت می توانند برای اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ سوالات متداول در مورد طرح ساماندهی سهام عدالت، با سامانه تلفن گویای سهام عدالت به شماره 83338 كه به همین منظور در سازمان خصوصی سازی مستقر است، تماس برقرار نمایند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شمس
۱۹:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
مردم گرسنه اند با این مملکت غنی که داریم به مردم سود خوب بدهید خودتون خوب میدونید مردم چقدر فقیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
اگه ۵۰۰ هزار تومان داشتم یه گوسفند می خریدم سالی یه بره می اره ۳۰۰ هزار قیمتشه اینم سود سهام بدون عدالت
Iran (Islamic Republic of)
AFSANEH
۱۶:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
سلام.من یه سوال ازمسولین محترم دارم چرااین سهام عدالت به تمامی قشرمتوسط جامع تعلق نمیگیره یاچراچندسال پیش ماکه ثبت نام کریم درسایت وسامانه مربوطه پرینت ثبت نام راهم داریم الان درسایت وقتی کدملی سرپرست یااعضای خانواده راواردمی کنیم میزنه کدملی شمادرسامانه سهام عدالت ثبت نشده .پس این پرینت ثبت نام باموفقیت انجام شدمایعنی چی الان!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
باران
۲۲:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
بالا کش کردن از این بهتر بلد نبودید اونم توی روز روشن همه مردم به این چندرغاز دلخوش کردن اینم که دلتون نمیاد بدید
United States of America
صلاح
۲۰:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
منم نفهمیدم آخرش باید پول بدیم یا پول بگیریم نه پول میدم نه سود میخواهم
-
محمد
۰۹:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
سهام عدالت کجا بوده تازه اگه پولی هم باشه مگه به ما مردم میدن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
عجب عدالتی !!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
alizadeh.sj
۰۱:۱۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
سلام. من صورت وضعیت سهام عدالت خودم و خانواده رو چک کردم. به چند مساله برخوردم!
1- از بین اعضای خانواده قبلا به سه نفر سود نقدی پرداخت شده بود و در صورت وضعیت هم مشخص بود. فقط سوال اینجاست که با توجه به توضیح راهنما ارزش دارایی برابر با مابه التفاوت ارزش اولیه و مبلغ دریافت شده توسط دولت از محل سود.. حالا برای تسویه (یعنی محاسبه ارزش باقی مانده که باید پرداخت بشه)‌عین اون مبلغ رو می خوان پس بگیرن؟ یعنی مبلغ سود به اون مابه التفاوت اضافه شده. این سود رو دولت پرداخت کرده ؟ اگر جواب مثبته چرا قبل از تسویه اقساط سود نقدی دادن که حالا پس بگیرن؟
2- برای هر فرد متوسط بین 400 تا 500 هزار تومان مانده محاسبه شده. برای 47 میلیون نفر میشه چیزی حدود 2 هزار میلیارد تومان! این پول به حساب کجا و چه گسی دقیقا واریز میشه؟
3- چه تضمینی هست این برگه های سهام بعدها از لحظ قانونی کلا قابل استفاده باشن و ارزش واقعی داشته باشن در حالیگه حتی معلوم نیس سهام کجا و چه شرکتی هست؟
4- یک خانواده ۴ نفره با متوسظ درآمد 800 تا 1500 هزار تومان واقعا توان پرداخت 2 میلیون تومان اونهم دم عید برای چیزی که تا اخر سال بعد حتی معلوم نیست چقدر ارزش واقعی داشته باشه یا کارخونه های مربوطه کلا ورشکسته و تعطیل نشن رو نداره و حتی منطقی هم نیست!
5- سوال مهم!! چطور سهامی که بعد از ۱۰ سال هنوز به اندازه بیش از نیمی از ارزش اولیه یعنی 500 هزار تومان سود نداشته الان ارزش اینو داره که یکجا براش همین مبلغ رو پرداخت کنیم اون هم تا اخر سال اینده اگر تازه وضعیتش روشن بشه!! و اگه اون شرکتها هم یگی پس از دیگری ورشکسته و تعطیل نشن؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
شب عیدی سود که هیچی پولم بدیم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
نمیدونم والله اخر ش چی میشه کاش بدن ما هم مثل بقیه خرید عید کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
شب عید پولمون کجا بود برای سهام بریزیم بتونیم برای خودمون لباس میخریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۲۱:۳۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
دولت سهم عدالت را از شرکت ها وغیره بگیرید وفقط به خانواده های نیازمند دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
من در بین چند نفری که میشناسم و میدونم که سهام عدالت دارند از همشون مستحق تر هستم. ولی مشمول سهام نیستم. چرا??
حداقل اسمشو عدالت نمیگذاشتین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
دوباره وعده های تو خالی
شرکتهای بزرگ کشور، انوقت مردم بدهکار شدند چرا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهران محمدزاده
۲۰:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
با سلام خدمت مسئولین محترم من نمیدانم معنی این پرداخت اقساط باقیمانده چیست تا بحال سودی که کردیم کجا رفت
Germany
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
همه ی سهامایی که برای سهام عدالت از سال 85 درنظر گرفته شدن اون 1 میلیون تومن رو صاف کردن و حتی بیشتر هم سود داشتم اون وقت چیو ملت باید پرداخت کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
بعد از ده سال (یعنی چه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
وقتی یک ریال بدهکارباشیم به طرق مختلف وبدون هرگونه ملاحظه ای میگیرید حالا بعدازچندسال میخواهی پس بدهیداینهمه دنگ وفنگ راباید طی کنیم؟؟
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
با سلام
برای ورود به سامانه کد ملی پدر کافیه؟ یا باید کد ملی همه خانواده رو تو زمان های تعیین شده وارد کنیم و وارد سامانه بشیم
لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
قربانزاده
۱۹:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
جریان چیه؟منتظرسودبودیم, حالابدهکارشدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
حالا بالاخره ما نفهمیدیم به سهام عدالت بدهکاریم یا طلبکار
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۱۹:۴۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
سهام عدال مال همه مردم هست پس چرا ما کارگران از ان بی بهره هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
خجالت بکشید دیگه راهی مونده که امتحان نکنید؟؟؟ ما برای چی پول بدیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
جزییات پرداخت سود سهام عدالت یا بازپرداخت اقساط عقب افتاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
چی شد؟؟؟؟
بدهکار شدیم چرا؟
Germany
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
در سر خیال سود سهام عدالت داشتیم حالا باید تو صف بایستیم تا نوبتمون بشه قسط عقب افتاده عدالت رو بدیم
آخرین اخبار