اردبیل؛

شهرستان نیر رتبه دوم کشور در خصوص نحوه معرفی پتانسیل ها را کسب کرد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر گفت: شهرستان نیر رتبه دوم کشور در خصوص نحوه معرفی پتانسیل ها را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جابر اسدی از کسب رتبه دوم کشوری در خصوص نحوه معرفی پتانسیل های شهرستان خبرداد و افزود: سه بار در نمایشگاه های بین المللی صنایع دستی و گردشگری که در تهران برگزار شده بود شرکت کردیم که در خصوص نحوه ارائه پتانسیل های شهرستان نیر در نمایشگاه توانمندیهای روستایی و عشایری رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دادیم.

وی به حوزه گردشگری هم اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 26هزار و 517 نفر در 6 مرکز اقامتی هتل، خانه مسافر و ستاد اسکان فرهنگیان اقامت داشتند که ستاد خدمات سفر 665 مورد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، رستورانها و مراکز پذیرایی بین راهی انجام داده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر گفت: تعداد بازدیدکنندگان از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی شهرستان نیر در سالجاری 215 هزار 792 نفر بوده اند.

اسدی به فرا رسیدن ایام نوروز96 هم اشاره کرد و افزود: شهرستان نیر آماده استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی می باشد.

وی از شناسایی آثار جدید در شهرستان خبر داد و افزود: هفت اثر جدید در حوزه میراث فرهنگی شناسایی شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر افزود: در سالجاری 42 مورد بازرسی از اماکن تاریخی و محوطه های باستانی صورت گرفته و 19مورد انجمن دوستداران میراث فرهنگی در روستاها تشکیل شده و با تلاش یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی 12مورد حفاری غیرمجاز گزارش شده که از این تعداد 4 مورد در محوطه های تاریخی انجام گرفته بود که حفاران غیرمجاز دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شدند.

اسدی به حوزه صنایع دستی هم اشاره کرد و افزود: در حوزه صنایع دستی در سالجاری 6 کلاس در روستاهای شهرستان برگزار شده که 40 نفر آموزش دیده و 12نفر از تسهیلات وام صنایع دستی و گردشگری برخوردار شده اند.

وی در ادامه افزود: 19 مجوز پروانه تولیدی انفرادی صادر شده و برای اولین بارنمایشگاه عکس مناطق گردشگری درمحل موزه شهرستان دایرشده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.