وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران:

به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم/هرکس برای منافع مردم کار کند، ایثارگر است

آنچه بیش از همه به آن در جامعه نیاز داریم توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم/هرکس برای منافع مردم کار کند، ایثارگر استبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی پس از مراسم تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در جمع خبرنگاران گفت: آنچه بیش از همه به آن نیاز داریم توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.ایثارگر بودن یعنی کسی که در کارخانه برای تولید تلاش می‌کند.کسانی که برای گسترش علم و دانش تلاش می کنند، همه ایثارگر هستند. امروز باید در مرز انسانیت و از خود گذشتگی تلاش کنیم.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم. فکر می‌کنم یکبار دیگر باید ایثار را باز تعریف کنیم. امروز می‌تواند ایثار در عرصه تولید، صنعت، درمان و سلامت باشد. اگر کسی برای کاهش اعتیاد و فقر در جامعه تلاش می‌کند، ایثارگر است. امروز کسی که عضوش را اهدا می‌کند، ایثارگر است. هر کسی در هر نوعی می‌تواند ایثارگر باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مفهوم خودخواهی در برابر از خودگذشتگی اظهار داشت: ایثار می‌تواند نماد یک خاک باشد؛خاک کربلا و تربت شهید مطهر و مقدس است. ایثار را باید جامعه گسترش دهیم و در این حوزه تمام رسانه‌ها نقش مهمی دارند. هرکسی در جامعه برای منافع مردم کار کند، ایثارگر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار