جنگل های حرا مقصد دوست داران طبیعت بکر

پوشش منحصر به فرد جنگلی حرا در بندرخمیر چشم اندازی بکر از طبیعت هرمزگان در مقابل چشمان دوست داران محیط زیست قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،این جنگل ها با درختان سر بر آورده از خاک و آب با زیبایی بی بدیل خود چشم هر رهگذری را خیره می کند.

رشد این پوشش گیاهی بی نیاز به آب شیرین در طول میلیون ها سال با آب شور دریا و سواحل جزر و مدی سازگاری اعجاب انگیزی یافته است.
گونه های گیاهی مانگرو در هرمزگان شامل ۲ گونه حرا و چندل است .

جنگل های حرا مقصد دوست داران طبیعت بکر

جنگل های مانگرو استان هرمزگان از غرب به شرق از رویشگاه سایه خوش در حوزه شهرستان بندرلنگه آغازمی شود و تا خورهای جگین و گابریک در شرق استان در حوزه شهرستان جاسک امتداد می یابد.

درختان سرسبز حرا با آبراهه ها، پرندگان زیبا، طبیعت بکر و حشی از جاذبه های طبیعی گردشگری هرمزگان هستند که چشم نواز و آرامش بخش گردشگران و دوست داران محیط زیست است.

بی شک این جاذبه گردشگری به تنهایی می تواند بسیاری از جاذبه های موجود در نقاط مختلف کشور رقابت کند.

جنگل های حرا مقصد دوست داران طبیعت بکر

گردش بین درختان و آبراهه های حرا با قایق و مشاهده گونه های مختلف جانوری همچون خرچنگ و ماهی عجیب گل خورک ،لک لک ، درنا و مرغ ماهی خوار از نزدیک اوقات خوشی را در یاد و خاطر مهمانان نوروزی برجای می گذارد.

کارشناس دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های اداره کل محیط زیست هرمزگان گفت : جنگل های حرا نقش بسزایی در پایداری اکوسیستم جانوران آبزی و کنار آبزی ایفا می کند.

پازوکی افزود : پوشش گیاهی حرا به همراه این اکوسیستم جانوری آن به جاذبه طبعی برای دوست داران طبیعت و محیط زیست ، تفریحات ورزشی ساحلی و دریایی و محققان علوم جانور شناسی تبدیل کرده است .

جنگل های حرا مقصد دوست داران طبیعت بکر

وی گفت : هرمزگان با حدود ۱۹ هزار هکتار بیشترین مساحت جنگل های مانگرو در کشور را به خود اختصاص داده است.

کارشناس دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های اداره کل محیط زیست هرمزگان کنترل فرسایش ساحلی، تثبیت رسوب گذاری و تامین نیاز های زیستگاهی آبزیان را از مهمترین فواید این جنگل ها برشمرد.

پازوکی با اشاره به اهمیت حفظ و احیاء این اکوسیستم ارزشمند به عنوان یکی از غنی ترین اکوسیستم های دنیا می گوید: سال های گذشته اقداماتی در این زمینه با کاشت و احیاء پوشش گیاهی حرا و چندل انجام شده است.

جنگل های حرا مقصد دوست داران طبیعت بکر
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.