ایلام

شکوفایی اقتصادی با خرید کالای ایرانی

امام جمعه ایوان گفت:خرید کالای داخلی شکوفایی اقتصادی را در کشور بدنبال دارد.

شکوفایی اقتصادی با خرید کالای ایرانی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام؛حجت الاسلام علی محمد لروند اظهار کرد: مصرف و خرید کالای داخلی همچنین باعث کساد شدن بازار قاچاقچیان وکم رونق شدن این فساد اقتصادی ویرانگر می شود.
 
وی مبارزه با قاچاق کالای خارجی به داخل کشور را از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: مبارزه با قاچاق کالا عمق کلام مقام معظم رهبری را که مکرر می فرمایند کالای قاچاق را آتش بزنید و مردم با خرید کالای ایرانی به این حوزه رونق نشان دهند.
 
حجت الاسلام لروند با بیان اینکه استفاده از کالاهای داخلی اطمینان بخش است، گفت: برخی کالاهای خارجی به خصوص کالاهای بهداشتی وآرایشی مشکلات جدی برای سلامتی مردم ایجاد می کنند یا درصنعت خودرو قطعات بی کیفیت وکم کیفیت چینی علاوه بر کم فروغ کردن این صنعت مهم در کشور باعث ایجاد ناامنی ها وپاره ای از حوادث رانندگی هم شده است.
 
وی با بیان اینکه مردم باید آگاه باشند که این گونه ناامنی ها درکالاهای داخلی به مراتب کمتر است، یادآور شد: خرید یک کالای تولید داخل باعث چرخش عرصه تولید در کارخانه های مختلف خواهد شد و به تبع با این موضوع هم بازار سوددهی کشور وهم تولید مواد خام افزایش می یابد همچنین کارگران، کشاورزان، رانندگان وشرکت های خصوصی ودولتی از این تولید داخلی نشاط پیدا می کنند.
 
حجت الاسلام لروند با بیان اینکه برای فرهنگ سازی خرید کالا چند گروه نقش اساسی دارند، تاکید کرد: نقش دولت در درجه اول اهمیت است که با برنامه ریزی منسجم باید واردات را کنترل کند و و همچنین اهمیت این موضوع از طریق اساتید دانشگاه بخصوص اساتید رشته اقتصاد، تریبون های نماز جمعه، خطبا، روحانیون و حلقه های صالحین بسیج این موضوع را مورد بحث قرارداده شود.
 
امام جمعه ایوان توزیع سبدهای کالا از تولیدات داخلی به صورت رایگان توسط مسئولان را از دیگر برنامه هایی اعلام کرد که می تواند نقش مهمی در شناساندن کالای ایرانی در جامعه داشته باشد.
 
حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه ایوان سال گذشته مقاله ای تحت عنوان کار وتولید در قرآن کریم نگارش واهمیت تولید را درقرآن بیان کرده ومقاله مذکور در سومین کنفرانس بین المللی مهندسی علوم دراستامبول ترکیه جز مقالات برتر شناخته شد و این مقاله درکتاب تولید ملی توسط معاونت فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به چاپ رسید.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.