کرمانشاه؛

نیاز به تأمین امنیت اجتماعی یک موضوع آشکار

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از ثبت بیش از 20 هزار تماس با سامانه 197 خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سرهنگ علیرضا مرزبانی گفت: بیشتر تماس ها مربوط به نارضایتی شهروندان از صدور برگ جریمه رانندگی بوده که طبق بررسی ها، اعمال جریمه کاملاً قانونی بوده است.

مرزبانی در حاشیه بازدید از سامانه 197افزود: نیاز به تأمین امنیت اجتماعی یک موضوع آشکار است که مورد توافق تمام اندیشمندان و افراد جامعه بوده، بگونه ای که بسیاری از کارشناسان و اهل فن احساس امنیت را مقدم بر معیشت دانسته و روز به روز نیز ابعاد امنیت گسترده می شود.

  مرزبانی با اشاره به تلاش جهادگونه و مستمر نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در جامعه، گفت: تنها مجازات حبس نمی ‌تواند امنیت را در جامعه برقرار کند و تحقق برقراری کامل امنیت اجتماعی بدون مشارکت عموم مردم میسر نیست.

وی همکاری اقشار مختلف برای ایجاد امنیت را امری لازم و اساسی عنوان کرد و گفت: افراد اثرگذار، بزرگان، روحانیان و افرادی که دارای پایگاه اجتماعی هستند می‌ توانند با اثرگذاری بر روی نسل جوان، برای برقراری هر چه بیشتر امنیت در اجتماع تلاش کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: طی سال های اخیر افزایش بی رویه جمعیت شهرها، به خصوص مراکز استان ها مشکلات و معضلات عدیده ای همچون عدم حس اعتماد عمومی، افزایش انحرافات و شکاف بین نسلی را برای مردم و مسئولان پدید آورده است.

مرزبانی افزود: ناآشنایی مردم با نوع و حجم فعالیت هایی که نهادهای امنیتی انجام می دهند و نیز به سبب وجود مشکلاتی در حیطه امنیت اجتماعی به عنوان پایه ای ترین نیاز انسانی، نارضایتی مردم و دلسردی آنان نسبت به توانایی و مسئولیت پذیری مسئولان را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه اعتماد متقابل بر مبنای ارزش های اخلاقی می تواند پایه ای مستحکم در تولید سرمایه اجتماعی باشد، گفت: در این میان هرچقدر پلیس از مقبولیت و محبوبیت بیشتری برخوردار باشد، شهروندان نسبت به اجرای مقررات احساس مسئولیت بیشتری می کنند که این به منزله مشارکت مردم در اجرای قوانین و تعامل با پلیس است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار و 130 مورد تماس با سامانه 197 ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

مرزبانی با اشاره به اینکه بیشتر تماس های ثبت شده مربوط نارضایتی شهروندان از صدور برگ جریمه رانندگی است، خاطرنشان کرد: پس از بررسی گزارشات مردمی، مشخص شد که صدور برگ جریمه از سوی عوامل پلیس راه و راهور کاملاً قانونی بوده است.

وی یادآور شد: در میان تماس های مردم استان تقدیر و انتقادهایی نیز از عملکرد پلیس وجود دارد و از آنجا که انجام صحیح و شایسته مأموریت ها، وظیفه ذاتی پلیس است، با قصور عوامل انتظامی نیز برخورد جدی خواهد شد.

مرزبانی افزود: شهروندان اطمینان داشته باشند که به تک تک تماس های آنها با سامانه 197 رسیدگی می شود.

 
انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار