اهواز؛

کاهش میزان بارندگی در استان خوزستان

دبیر نظام صنفی کشاورزی هویزه گفت: میزان بارندگی به قدری کم بود که حتی گرد و غبار روی گیاهان را نتوانست شست و شو دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ جاسم بوعذار، دبیر نظام صنفی کشاورزی هویزه با اشاره به کشت پاییزه و کمبود نزولات آسمانی در فصل زراعی جدید اظهار کرد: میزان بارندگی به قدری کم بود که حتی گرد و غبار روی گیاهان را نتوانست شست و شو دهد.

وی افزود: کمبود بارندگی در مزارع گندم و جو هویزه سبب شد تا این مزارع در معرض خطر و شیوع بیماری قرار گیرند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی هویزه با بیان اینکه کشاورزی هویزه با خشکسالی روبرو است توضیح داد: کشاورزان شهرستان هویزه  به دلیل اینکه که در انتهای حوزه آب هستند همواره با محدودیت منابع آبی روبرو، بوده  و آب رودخانه از پایداری خوبی برخوردار نیست که این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای کشاورزان شده است.

بوعذار با انتقاد از عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: با وجود اینکه حدود 20 هزار هکتار از مزارع هویزه تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستند اما تاکنون در فصل زراعی جدید حتی یک بار هم کسی از سوی این صندوق به مزارع سرکشی نکرده است.

وی تاکید کرد: بی توجهی کارشناسان  صندوق بیمه محصولات کشاورزی به وضعیت محصولات سبب نارضایتی کشاورزان شده و کشاورزان از این بابت نگران آینده خود هستند.

بوعذار با بیان اینکه تقریبا تمام مزارع کشاورزی هویزه تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستند گفت: انتظار داریم که کارشناسان صندوق بیمه در اسرع وقت از مزارع بازدید کرده و خسارت ناشی از خشکسالی را ارزیابی کنند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی هویزه در پایان با تاکید بر وابستگی معیشت بسیاری از مردم هویزه  به کشاورزی است متذکر شد: کشاورزی هویزه برای احیا و شکوفا شدن نیازمند حمایت است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.