بیرجند؛

هر خانه یک موزه

طرح هر خانه یک موزه،به منظور گسترش فرهنگ پاسداشت مواریث کهن فرهنگی و بومی اجرا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛راه اندازی موزه های استاندارد و با ضوابط علمی بزرگ ضمن آنکه بسیار پر هزینه هستند روند ساخت طولانی و چندین ساله را طی می کنند.

در این میان نگهداری از موزه ها نیز نیازمند به کارگیری نیروهای متخصص زیادی است که برای دولت بکارگیری و استخدام آنان مقدور نبوده مستلزم صرف هزینه های هنگفتی نیز می شود.

گر چه احداث موزه های بزرگ از وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است و تا کنون نیز چند موزه بزرگ در خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و غیره راه اندازی شده است اما احداث چنین موزه هایی در مراکز استان ها نمی تواند پاسخگوی معرفی تمام ظرفیت های آثار فرهنگی و تاریخی کشور باشد.

از این رو سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نظر دارد با کمک و همراهی مردم طرح هر خانه یک موزه را که می تواند یک اتاق کوچک و ساده در یک خانه و یا یک عمارت باشد را اجرائی نماید.

البته تاکنون چند مجموعه خصوصی با ارزش،توسط علاقه مندان در کشور راه اندازی شده اما این ظرفیت در کشور وجود دارد که هر خانواده مجموعه ای از اشیاء فرهنگی و مردم شناسی و آنچه را به عنوان یادگارهای خانوادگی دارد را با نام موزه در خانه راه اندازی کند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.