اردبیل؛

خسارت 3300 میلیارد ریالی حوادث طبیعی در اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: امسال حوادث طبیعی سه هزار و 300 میلیارد ریال به اماکن عمومی و بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،مسعود امامی یگانه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: این خسارت ها ناشی از سیل ،زلزله ،تگرگ و سرمازدگی بوده و بیشتر آن مربوط به بخش کشاورزی است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید جبران این خسارت ها را در دستور کار قرار داده بطوریکه برای جبران آنها 120 میلیارد ریال اعتبار به استان اردبیل تخصیص یافت که براساس اولویت ها بین شهرستان ها توزیع شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل بااشاره به برنامه های آینده مدیریت بحران برای مقابله با بحران های طبیعی افزود: برای سال اینده چهار برنامه اساسی از قبیل آموزش، تامین تجهیزات و امکانات لازم ،برنامه عملیاتی و بیمه را دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم جلوی خطرات و خسارات احتمالی ناشی از حوادث طبیعی را بگیریم.

امامی بااشاره به ضرورت آموزش همگانی نیروهای امدادی در استان اردبیل گفت: در بحث بحران ها آموزش یکی از مباحث اساسی است که باید جدی گرفته شود و در این راستا 30 هزار نفر تاکنون آموزش های لازم را برای مقابله با بحران فراگرفتند.

وی افزود: در مدارس استان هم اقدام های خوبی برای آموزش دانش آموزان صورت گرفته و مانورهایی از طریق هلال احمر اجرا شده که منجر به آگاه سازی دانش آموزان برای مقابله با بحران شده است اما لازم است شعار هر خانواده یک امدادگر عملیاتی شود تا شاهد کاهش تلفات و خسارت در مواقع بحران باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل ادامه داد: همچنین با اجرای مانورهای صفر در تمامی شهرستان ها که بدون اطلاع به دستگاه های امدادی و به صورت غافلگیرانه صورت می گیرد میزان آمادگی دستگاه های امدادرسان سنجیده و بر این اساس کمبودها شناسایی و برنامه ریزی برای رفع آنها صورت می گیرد.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.