اصفهان؛

شهدا, پرچمدار عزت و استقلال

استان اصفهان با دارا بودن 10درصد از جامعه شهدا و ایثارگر کل کشور نقش تعیین کننده ای در ترویج فرهنگ شهادت در جامعه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل بنیاد امور شهید و ایثارگران استان اصفهان گفت:استان اصفهان میزبان 23 هزار و 500 شهید دوران دفاع مقدس و95  شهید مدافع حرم , 50 جانباز و 3500 آزاده است و ما تلاش میکنیم رسالت خود را در قبال خانواده های معظم شهدا ادا نماییم.

داریوش وکیلی با اشاره به اینکه  مهمترین وظیفه بنیاد شهید,  رسالتی است که در قبال خانواده شهدا, فرهنگ شهادت و شهدا دارد, افزود: برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ شهادت و تقویت آن,  تجلیل از مقام شهدا و معرفی وصایا و سیره های عملی آنها,  تلاش برای پیگیری امور تربیتی و آموزشی فرزندان شهدا و تقویت روحیه خوداتکایی آنان و آراستن مناسب فضای فیزیکی شهر به نام و یاد شهدا از مهمترین وظایف بنیاد شهید است.

وی با اشاره به نقش مهم فضای مجازی در فرهنگ جوانان و نوجوانان جامعه بیان داشت: با توجه با تاکید مقام معظم رهبری در مدیریت صحیح فضای مجازی باید در راستای معرفی شهدا و الگوسازی رفتار آنها در فضای مجازی تلاش کنیم.

وکیلی ادامه داد: از جمله برنامه های مهم بنیاد به مناسبت روز 22 اسفند به عنوان روز شهدا , میتوان به برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استان, اردوهای زیا تی برای دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر, برگزاری مسابقات سرود و تئاتر استان و ایجاد اشتغال برای بیش از 518 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان با تاکید براینکه مهمترین دغدغه شهدا حفظ وحدت,  رعایت تقوا و عفاف,  دفاع از ولایت فقیه و نماز و امر به معروف و نهی از منکر بوده بیان کرد: رونمایی از 45 کتاب در حوزه شهادت,  رو نمایی از 400 مستند والدین شهدا,  برگزاری یادواره های مذهبی,  مسابقه نامه ای به شهید و اعزام 200 فعال قرانی به سفر قم و جمکران و 500 نفر به مشهد مقدس از دیگر فعالیت های بنیان امور شهدا می باشد.

وی با تاکید بر اینکه در استان اصفهان 975 گلزار شهدا داریم که 95 درصد انها ساماندهی شده و تنها 5 درصد نیازمند رسیدگی میباشد افزود: گلستای شهدای شهر اصفهان به عنوان یک مرکز بزرگ فرهنگی مذهبی در مرکز شهر قرار دارد و درحال حاضر با حمایت استانداری و شهرداری ساخت سالن بزرگی به مساحت 8000 متر مربع در دوطبقه در آن در حال انجام است. 


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.