اهواز؛

موافقت نوبخت با پرداخت باقیمانده اعتبار بازسازی کارخانه قند شوش

عضو هئیت ‌مدیره شرکت قند شوش از موافقت محمدباقر نوبخت، ریس سازمان برنامه و بودجه کشور با پرداخت باقیمانده اعتبار بازسازی کارخانه قند این شهرستان خبر داد.

موافقت نوبخت با پرداخت باقیمانده اعتبار بازسازی کارخانه قند شوشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ ابوذر دیناروند، عضو هئیت ‌مدیره شرکت قند شوش گفت: تا کنون ۲۰۰ میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‌ها برای بازسازی این شرکت هزینه شده که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ میلیارد دیگر در ۲ مرحله برای تکمیل و بازسازی این کارخانه تامین و هزینه شود.

وی با اشاره به نشست پیگیری روند نوسازی و بازسازی و بررسی مشکلات کارخانه قند شوش اظهار داشت: این نشست در محل شرکت بعد از بازدیدهای میدانی از کارخانه با حضور، مشاور وزیر صنعت و معدن، رئیس هیئت حمایت از صنایع، معاون استاندار خوزستان، رئیس سازمان صنعت و معدن خوزستان، فرماندار شوش و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

دیناروند افزود: با پیگیری نماینده مردم شوش در مجلس و دیگر مسئولان تاکنون 200 میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‌ها برای بازسازی این شرکت هزینه شده است. سیدراضی نوری دستور پرداخت اقساط سوم و چهارم اعتبار بازسازی این شرکت را از نوبخت معاون رئیس جمهور گرفته که این اعتبار از محل اوراق مشارکت پرداخت می‌شود.

عضو هئیت مدیره شرکت قند شوش اذعان کرد: بیش از 200 میلیارد ریال در اقساط سوم و چهارم برای بازسازی کارخانه قند شوش پیش بینی شده است که امیدواریم در زمان‌های تعیین شده این اعتبارات پرداخت شود.

وی بیان داشت: با تامین اعتبار و پرداخت به موقع اقساط شرکت قند شوش، اواخر اردیبهشت ماه سال 1396 این شرکت به طور کامل بازسازی و آماده دریافت محصول چغندر قند کشاورزان شمال خوزستان می شود.

ابوذر دیناروند گفت: روند نوسازی و بازسازی کارخانه قند شوش حدود 75 درصد پیشرفت و تصفیه شکر این کارخانه حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که آخرین مراحل راه اندازی را طی می‌کند.

وی افزود: نشستی با حضور هئیت‌مدیره شرکت و رئیس حمایت از صنایع با پیمانکاران این شرکت برگزار که در این نشست قرار شد پیمانکاران پس از چند هفته وقفه، روند بازسازی این کارخانه را در هفته های جاری شروع کند و اگر نیاز به جذب نیروی جدید باشد از افراد بومی شهرستان جذب کنند.

دیناروند خاطرنشان کرد: با توجه به کشت حدود 5 هزار هکتار چغندر قند در شهرستان شوش و پیش بینی عملکرد بالا در واحد سطح، راه اندازی شرکت قند شوش امری ضروری است.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.