کرمانشاه؛

تعداد یادمان های استان به 9 یادمان می رسد

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه پس از سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه اقدامات خوبی در حوزه یادمان‌‌سازی در این استان انجام شده است.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مرادعلی محمدی گفت : در حال حاضر کار ساخت شش یادمان دفاع مقدس استان به اتمام رسیده و یک یادمان نیز در دست ساخت داریم که با اتمام کار آن تعداد یادمانهای استان کرمانشاه به 9 یادمان خواهد رسید.

محمدی با اشاره به برنامه‌ریزی در خصوص فعال کردن بخش خصوصی برای خدمات رسانی مطلوب به بازدیدکنندگان در یادمان ها در آینده اظهار کرد: یادمان های ساخته شده در استان با کیفیت خوبی احداث شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه از ارتقای یادمان مرصاد استان کرمانشاه به یادمان درجه یک خبر داد و افزود: این اتفاق خواهد توانست در جذب  اعتبارات بیشتر و انجام کارهای بهتر در این یادمان موثر باشد.

وی در ادامه اشاره ای هم به یادمان های شهدای گمنام استان داشت و با بیان اینکه تعداد این یادمان ها تا سال 91  تنها شش مورد بود، از احداث 10 یادمان جدید و در دست احداث بودن چهار یادمان دیگر در استان خبر داد.

محمدی گفت: استان کرمانشاه دو مرکز فرهنگی مصوب دارد که یکی از آنها در شهرستان کرمانشاه و دیگری در شهرستان گیلانغرب ساخته خواهد شد که زمین مربوط به مرکز فرهنگی شهر کرمانشاه  تهیه و اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن انجام گرفته و دکتر نوبخت(رییس سازمان برنامه و بودجه) نیز دستورات لازم را برای تامین بودجه‌های اجرایی شدن این مرکز  صادر کرده است.

محمدی اشاره‌ای هم به المانی که قرار است در میدان ورودی شهر کرمانشاه ایجاد شود داشت و افزود: این المان در ورودی شهر کرمانشاه و درب پادگان توحید ساخته خواهد شد و کارهای لازم برای انجام آن انجام و در صورت تخصیص اعتبار در تلاشیم تا کارهای فیزیکی آن در سال آینده آغاز شود.

وی ادامه داد: مرکز فرهنگی شهرستان گیلانغرب نیز در زمینی به مساحت 4900 متر مربع و با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال ساخت است که پیش بینی می شود در صورت تخصیص اعتبار تا نیمه اول سال آینده به اتمام برسد.

وی افزود: این مرکز فرهنگی دارای بخش‌های مختلفی مثل موزه، کتابخانه، سالن همایش و... می‌باشد و ساخت مصلا، تاسیسات و فضاسازی آن باقی مانده است.
 
انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.