دانشجویان بلگراد با شعر فارسی به استقبال بهار رفتند

فارسی‌آموزان دانشگاه بلگراد با خواندن اشعاری در ستایش بهار و نوروز از حافظ، سعدی و مولانا به استقبال بهار و نوروز رفتند.

دانشجویان بلگراد با شعر فارسی به استقبال بهار رفتندبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روابط عمومی بنیاد سعدی؛ شب شعر و ادب فارسی با عنوان «در انتظار بهار» به همت نمایندگی بنیاد سعدی در صربستان و همکاری پارلمان دانشجویی دانشکده فیلولوژی دانشگاه بلگراد برگزار شد و دانشجویان و علاقمندان به زبان فارسی با نمونه‌هایی از شعر شاعران ایرانی و آیین‌های نوروزی آشنا شدند.

این برنامه که با حضور جمع کثیری از دانشجویان زبان فارسی برگزار شد، با شعرخوانی از شاعران کلاسیک ایران آغاز و اشعاری از حافظ، سعدی و مولانا با موضوع بهار و نوروز توسط تئودورا رادوانوویچ، یلنا ویدوویچ و یانا میروساولیووچ، دانشجویان کلاس‌های زبان فارسی قرائت شد.

در بخش دوم شب شعر با موضوع آشنایی با آیین‌های نوروز، سعید صفری، مدرس زبان فارسی توضیحاتی در خصوص سال‌ نو در ایران، جشن‌ها و آیین‌های نوروز ارائه داد و سپس مارکو یوانوویچ، دانشجوی دکتری ایران‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی نیز به معرفی برخی از این آیین‌‌ها پرداخت.

محسن سلیمانی، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی نیز در ادامه، طی سخنانی به اهمیت موضوع بهار در آثار شاعران ایران اشاره کرد و شعر فارسی را نمونه عالی هنر ایرانی دانست.

همچنین دکتر یولیانا ووچو، معاون همکاری‌های بین‌الملل دانشکده فیلولوژی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل برنامه‌های فرهنگی و ادبی مرتبط به زبان فارسی، به حضور پر تعداد دانشجویان اشاره کرد و آن را نشانه علاقه‌مندی دانشجویان به زبان، فرهنگ و تمدن کهن ایران دانست.

گفتنی است، درس زبان فارسی در دانشگاه بلگراد به صورت واحد اختیاری ارائه می‌شود و دانشجویان این دانشگاه برای واحد درسی زبان دوم، حق انتخاب از بین 34 زبان مختلف را دارند.



انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار