اهواز؛

بازنشستگی قبل از موعد عامل ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی

مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان گفت: بازنشستگی قبل از موعد، افراد بیش از ظرفیت و منافع سازمان تامین اجتماعی است و به تدریج سبب ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛محمود یارعلیزاده، مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان اظهار کرد: در چند سال گذشته به ازای هر 10 نفر شاغل چهار نفر بازنشسته می‌شدند اما اکنون به ازای هر 10نفر پنج و 6 دهم نفر بازنشسته می‌شوند.

وی افزود: بازنشستگی قبل از موعد، افراد بیش از ظرفیت و منافع سازمان تامین اجتماعی است و به تدریج سبب ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان خوزستان توضیح داد: در گذشته تنها استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان استان‌های دارای مشاغل سخت و زیان آور بودند اما از سال 80 گزینه مشاغل سخت و زیان آور برای کل کشور عمومیت پیدا کرد.

یارعلیزاده بیان کرد: از نظر سازمان تامین اجتماعی تنها 13 گروه شغلی سخت و زیان آور شناخته شده است این در حالی است که یک هزار و 66 مشاغل سخت و زیان آور معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به بازنشستگی افراد در سن زیر 40 سال عنوان داشت: از آنجایی که در ماه یک هزارو 184 نفر بازنشسته می‌شوند و سن امید به زندگی به 75سال رسیده است تامین اجتماعی مجبور است تعداد سال‌های بیشتری حقوق بازنشستگی پرداخت کند.

یارعلیزاده با تاکید بر اینکه در هیچ جای دنیا بازنشستگی بیش از موعد انجام نمی‌شود متذکر شد: قانون افراد را موظف می‌کند که شرایط سخت و زیان آور را حتی الامکان از کارگاه‌های خود دور کنند.

وی افزود: طبق قانون به کارفرما ظرف 2سال فرصت داده می‌شود کارگاه‌های خود را اصلاح کند چرا که هدف قانون تولید بازنشستگی قبل از موعد نیست.

یارعلیزاده بیان داشت: دبیرخانه کمیته مشاغل سخت و زیان آور از اداره کار به سازمان تامین اجتماعی منتقل شود زمانیکه سازمان تامین اجتماعی پرداخت کننده است انتظار می‌رود تصمیم گیرنده هم باشد.

وی گفت:نظر سازمان تامین اجتماعی تنها 13 گروه شغلی سخت و زیان آور شناخته شده است این در حالی است که یک هزار و 66 مشاغل سخت و زیان آور معرفی شده‌اند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی در پایان با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی به لحاظ بازنشستگی افراد قبل از موعد مقرر وضعیت بهتری نسبت به شرکت‌های دیگر دارند تشریح کرد: شرکت‌های گروه ملی، فولاد، نیشکر هفت تپه و سازمان اتوبوس‌رانی به دلیل تاخیرهای چند ماهه در پرداخت حقوق کارکنان آنها بیشتر از سایر شرکت‌ها تقاضای بازنشستگی قبل از موعد دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.