عصرانه‌هایی که سلامتی شما رابه خطر می‌اندازد

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، گفت: در فصل سرما برای جلوگیری از بروز عارضه گوارشی، خوراکی‌های با طبع گرم را همراه با مواد غذایی طبع سرد مصرف کنید.

عصرانه‌هایی که سلامتی شما رابه خطر می‌اندازد
ریحانه نگاری متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ با بیان اینکه در فصل سرما تهیه سالاد باید با دقت انجام شود، اظهار داشت: از آن جا که برخی از مواد غذایی سنگینی بوده و به راحتی هضم نمی‌شوند نباید با یکدیگر مصرف شوند، زیرا باعث آسیب به دستگاه گوارشی و معده می‌شوند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در فصل سرما گوجه و خیار به دلیل اینکه دارای طبع سرد هستند و با یکدیگر سازگاری ندارند نباید با هم استفاده شوند، گفت: وارد شدن نان و پنیر به همراه این دو مواد غذایی به دستگاه گوارشی باعث آغاز فرآیند تخمیر شده و با ترشح اسید در معده موجب آسیب به دستگاه گوارش می‌شود.

نگاری ادامه داد: مصرف خشکبار و مواد غذایی با طبع گرم در کنار مواد غذایی با طبع سرد همچون گوجه، پنیر، ماست، خیار و ... از بروزآسیب به دستگاه گوارشی جلوگیری می‌کند.
 
به گفته وی، مصرف نان و پنیر و خیار و گوجه به عنوان عصرانه در فصل تابستان مشکلات کمتری دارد و می‌توان به مقدار کمی از آن استفاده کنیم.
 
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه از مصرف پنیر با هندوانه نیز باید در این فصول از سال پرهیز کرد، افزود: مصرف این مواد غذایی نیز همانند گوجه و خیار به دلیل اینکه طبعشان سرد است باعث بروز عوارضی همچون نفخ، یبوست و سردرد در افراد می‌شود.

وی با اشاره به مصرف ماست و خیار تصریح کرد: استفاده از ماست در کنار خیار در زمان صرف نهار و یا شام با یکدیگر نیز جزو عادات غلطی است که افراد انجام می‌دهند.
 
این متخصص تغذیه افزود: مصرف ماست در فصل سرما باعث کاهش انرژی بدن می‌شود، البته مخلوط نعناع خشک با آن کمی می‌تواند از سردی ماست بکاهد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار