درخواست معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از شرکت‌های مسافرتی؛

پروازهای چارتری را در مقاصد داخلی افزایش بدهید

افزایش پروازهای چارتری را در مقاصد داخلی به کاهش نرخ کمک می‌کند، چون ما در نوروز در اوج سفر هستیم.

مرتضی رحمانی موحد، معاون  گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت:دیروز جلسه‌ای را با حضور شرکت‌های هوایی داشتیم و من در آن جلسه از شرکت‌های هوایی خواهش کردم و بر این تأکید کردم که ما به جای پروازهای چارتری در مسیرهای خارجی پروازهای چارتری را در مقاصد داخلی افزایش بدهیم.این مسئله به کاهش نرخ کمک می‌کند چون ما در نوروز در اوج سفر هستیم.

وی گفت:با هماهنگی که با جامعه هتلداران داشتیم هیچ‌گونه افزایش نرخی را در ایام نوروز نخواهیم داشت چون نرخ‌های ما در ابتدای مهر ماه ابلاغ می‌شود و تا یک سال اعتبار دارد. برخی از استان‌ها هم بین15درصد تا 50درصد تخفیف برای مراسم اقامتی پیش‌بینی کرده‌اند که ما آن را اعلام کردیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد:ما در ایام نوروز در حوزه داخلی برنامه‌هایی برای ایجاد نوروزگاه‌ها،معرفی آیین‌ها،رسوم و سنت‌ها در همه استان‌های کشور و برگزاری جشن‌ ملی داریم علاوه بر این در حوزه صنایع دستی نیز اقدام به توسعه بازارچه‌ها در مسیرهای گردشگری،مسیرهای سفر و شهرک‌ها کرده‌ایم و معاونت صنایع دستی نیز برنامه‌ریزی خیلی خوبی برای برگزاری بازارچه‌های موقت و دائم کرده‌اند و آنها را اجرا می‌کنند.

رحمانی موحد افزود: هم‌اکنون31 کتاب در مورد استان‌ها با مسیرهای اختصاصی 1تا5روزه در حال چاپ است و اطلاعات مرتبط با آن نیز روی سایت همه اداره‌های کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار می‌گیرند.

وی گفت:کلیپ‌هایی را نیز آماده می‌کنیم تا در اتوبوس‌ها و قطارها پخش بشود و جاذبه‌های مختلف کشور با هدف ارتقای فرهنگ سفر و گردشگری مسئولانه معرفی بشوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ادامه داد:برای بحث ترافیک و بحثی که به مدیریت سفر مردم مربوط می‌شود نیز با حضور همکاران راهورمان نقاطی را به عنوان توقفگاه‌های موقت پیشبینی می‌کنیم تا رانندگان در آنجا استراحت کنند و مسافران امنیت سفر داشته باشند.

رحمانی موحد اظهار داشت:ما در اقامتگاه‌های موقت نیز اقدام به برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی و ارائه وای‌فای رایگان می‌کنیم.

وی افزود:توسعه شبکه‌های اپراتورها برای ارائه محتوای جاذبه‌های بین سفر سافران نیز یکی دیگر از خدماتی است که ما به مسافران نوروزی ارائه خواهیم داد.این طرح به صورت پایلوت در مسیر تهران-مشهد،جاه زیارت،سمنان و خراسان رضوی اجرا می‌شود.برخی از جاذبه‌های یزد هم مجهز می‌شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد:نظارتهایمان را نیز به استان‌های کشور ابلاغ کردیم تا از قبل از فرارسیدن نوروز96واحدهای بین راهی،اقامتگاه‌ها،نرخ‌هایشان،دستورالعمل‌هایی را که ابلاغ‌شده و کیفیت‌هایشان را هم به صورت مستقل به عنوان بازرسان سازمان میراث فرهنگی و هم به صورت مشترک با دستگاه‌های همکارمان و ستاد هماهنگی با خدمات سفر بازرسی کنند.

رحمانی موحد ادامه داد:به همه تأکید کردیم نوروز امسال باید نوروز متفاوتی باشد و هر کدام از استان‌ها و ارگان‌های همکار  باید یک خدمت متفاوت را تعریف کرده باشند.نتیجه این تعریف در بخش حمل و نقل جاده‌ای افزایش نیافتن قیمت‌ها بوده و در راه‌آهن نیز به همین‌گونه است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، خاطرنشان کرد:بنرهای اطلاع‌رسانی در500نقطه راه‌های کشور پخش خواهد شد و ما امیدواریم که سفرهای نوروزی، سفرهای خوبی برای مردم باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.