اردبیل؛

کاهش تصادفات فوتی در اردبیل

جانشین پلیس راه استان اردبیل گفت: میزان تصادفات فوتی در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ عوض شفیعی در جلسه مشترک کمیسیون ایمنی راه ها و بررسی تصادفات جاده ای افزود: در سال 94 تعداد 144 نفر در اثر تصادفات جاده ای استان جان خود را ازدست دادند که این میزان در سال 95 به 139 نفر رسیده است.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری به لحاظ کاهش تصادفات جاده ای گفت: در سال 94 استان اردبیل رتبه برتر کشوری را کسب کرد و این رویکرد در سال 95 و 96 با ایجاد مکانیزم های جدید دنبال شده است.

جانشین پلیس راه استان اردبیل با اشاره به محورهای حادثه خیز استان افزود: محور سرچم اردبیل ،سربند اردبیل و محور اردبیل - مشگین از محورهای حادثه خیز این استان است که برای رفع این نقاط اقدامات لازم صورت گرفته و در بین آنها محور سربند -اردبیل بیشترین آمار تصادفات جاده ای را داراست.

شفیعی گفت: وازگونی خودروها بیشترین فراوانی در تصادفات فوتی و تخطی از سرعت مطمئنه هم بیشترین علت تصادفات جاده ای برآورد شده است که نیاز است رانندگان خودروها در رعایت مقررات راهنمایی ورانندگی اهتمام جدی داشته باشند .
جانشین پلیس راه استان اردبیل بااشاره به افزایش تصادفات جاده ای در طرح نوروزی 95 افزود: برغم هشدار پلیس راه در طرح نوروزی 95 شاهد افزایش 11درصدی تصادفات بودیم که دلیل عمده آنها سرعت غیر مجاز بوده است.

وی از رزمایش طرح نوروزی در استان اردبیل خبر داد و گفت: این رزمایش از بیست و پنجم اسفندماه شروع و تا 14 فروردین ماه نیروهای امدادی در جاده ها و محورهای مواصلاتی مستقر خواهند شد.

جانشین پلیس راه استان اردبیل از رانندگان خواست در تعطیلات نوروزی بارعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده ها ممانعت کرده و نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.