اصفهان؛

امسال بیش از یک میلیون نفر به سینما رفته‌اند

در سال 95 بیش از یک‌میلیون و 258 هزار نفر در 8 سالن فعال حوزه هنری در استان اصفهان به تماشای فیلم‌های سینمایی نشسته‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس حوزه هنری اصفهان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلی‌ترین نیاز هر جامعه کار فرهنگی است که به همکاری همه نهادها نیاز دارد و با تک‌تک افراد جامعه ارتباط مستقیم دارد.

مهدی احمدی‌فر حوزه هنری را نهاد برخواسته از انقلاب دانست و افزود: این مجموعه سعی دارد تا از ابزار هنر برای تبیین ارزش‌های انقلاب و ایجاد حرکت‌های ارزشی در سطح جامعه استفاده کند و تربیت نیروهای هنرمند و تولید آثار فاخر هنری را در دستور کار دارد و توجه به هنرمندان را از وظایف ذاتی خود می‌داند.

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه یادآور شد: واحد مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادبیات پایداری با بهره‌گیری از ثبت تاریخ شفاهی جنگ و مستندسازی خاطرات فرماندهان دفاع مقدس و چاپ آن، محتوای غنی را برای تهیه فیلم و سریال و رمان فراهم می‌کند؛ تکمیل 20 مصاحبه با ایثارگران و اجرای 10 مصاحبه دیگر در این حوزه به همراه برگزاری 8 شب خاطره و کارگاه‌های آموزشی مصاحبه گری از جمله فعالیت‌های این واحد درسال95 است.

احمدی‌فر با بیان فعالیت‌های واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری تصریح کرد: فراخوان ملی داستان کوتاه مهدویت برای اولین بار صورت گرفت و در فراخوان داستان کوتاه سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی بیش از 250 اثر به این جشنواره رسیده که در حال ارزیابی است.

وی با اشاره به مرکز آموزش سوره که برای سنین مختلف برنامه دارد،خاطر نشان کرد: اکنون 40 رشته هنری در این مرکز در حال فراگیری است که بنا داریم برای سال آینده این تعداد را به 70 رشته افزایش دهیم.

رئیس حوزه هنری اصفهان ادامه داد: سعی داریم تا با راه‌اندازی 2 مرکز آموزش دیگر در جنوب و شرق اصفهان امکانات آموزشی حوزه هنری را ارتقا دهیم، البته در مجموع تلاش داریم به صورت مستقل عمل کنیم ولی از فضاهای اوقاف و شهرداری هم کمک خواهیم گرفت.

احمدی‌فر با اشاره به بازسازی سینما ساحل در اردیبهشت سال آینده اذعان کرد: با حل مشکل حقوقی سینما ایران، این سینما به همراه تالار اندیشه (سینما مهر) هم در سال آینده بازسازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: از آنجا که سینما همایون شرایط خاصی دارد و نیازمند ساخت مجدد بوده و به اعتبار زیادی هم نیاز دارد و بخش‌های تجاری مختلفی نیز در جلوی آن قرار دارد، امید داریم با هماهنگی سایر دستگاه‌ها در سال آینده عملیات اجرایی یکی از برترین سالن‌های فرهنگی و سینمایی کشور را در این زمین آغاز کنیم.

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به برگزاری 53 نمایشگاه هنرهای تجسمی در استان خاطر نشان کرد: چاپ کتاب خاطرات استاد مصدق زاده از مرمت گران و کاشی‌کاران برجسته اصفهان و استاد جزی زاده انجام شده و با بررسی آثار نقاشان معاصر اصفهان و شناسایی 40 هنرمند فاخر در این رشته به زودی کتابی نیز از این هنرمندان به چاپ می‌رسد که در کشور قابل استناد خواهد بود.

احمدی‌فر با بیان اینکه در زمینه گرافیک فراخوان پوستر درد مشترک را با موضوع جهان اسلام داشته‌ایم، افزود: نمایشگاهی از این پوسترها در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: در خانه خوشنویسی حوزه هنری با 40 اثر فاخر چهارمین ورکشاپ نقاشی‌خط «پیام‌آور رحمت» را در سالروز میلاد پیامبر برگزار کردیم که تلاش داریم تا سال آینده این برنامه را به صورت کشوری به اجرا برسانیم.

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به ضعف نوشتن نمایشنامه برای اجرای هنرهای نمایشی تأکید کرد: گروه‌های نمایشی اغلب مظلوم واقع شده‌اند و بنا داریم تا از گروه‌های تئاتر نوجوانان در مساجد به صورت ویژه  با در اختیار قرار دادن امکانات مکانی حمایت کنیم.

احمدی فر به تجهیز سالن آمفی‌تئاتر عمارت سعدی نیز اشاره کرد و گفت: در سال 95 بیش از یک‌میلیون و 258 هزار نفر در 8 سالن فعال حوزه هنری در استان اصفهان به تماشای فیلم‌های سینمایی نشسته‌اند که این میزان با افتتاح رسمی پردیس سینمایی چهارباغ با چهار سالن در هفته هنر انقلاب اسلامی بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی یادآور شد: برای اولین بار جهت برگزاری منسجم برنامه‌های این هفته دبیرخانه گرامیداشت هنر انقلاب اسلامی را ترتیب دادیم که وظایف هرکدام از دستگاه‌ها در آن مشخص شده است.

احمدی‌فر اضافه کرد: اگرچه هنر انقلاب باید در طول سال جریان داشته باشد و به هفته خاصی محدود نشود ولی قرار است در این هفته با نصب 100 تابلو از آثار تجسمی هنرمندان، نمایش روزانه فیلم در یک سینما به صورت رایگان، اکران آثار شهید آوینی در 50 روستای استان و ... هنر را به دل مردم بکشانیم.

رئیس حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه در ایام نوروز 4 نمایش طنز خیابانی را در دو نقطه شهر خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: کتابی از شهدای هنرمند برای اولین بار با همکاری سازمان بسیج هنرمندان نیز در دست چاپ است.

وی عدم یکپارچگی دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان را از چالش‌های حوزه هنری در استان دانست و گفت: پراکنده عمل کردن در حوزه فرهنگ سبب شده تا به اندازه زحمتی که کشیده می‌شود در جامعه خروجی مناسبی را شاهد نباشیم ولی امید داریم سال آینده با تشکیل شورای فرهنگ و هنر فعالیت‌های فرهنگی در استان انسجام بهتری پیدا کند.

احمدی‌فر در پایان یادآور شد: قرار است فردا نمایشگاهی از هنرهای تجسمی 50 هنرمند در عمارت سعدی افتتاح شود که برای اولین بار در راستای اجرایی کردن اقتصاد فرهنگ این نمایشگاه با فروش نیز همراه خواهد بود.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار