شهرداری منطقه ۲ ارومیه به استقبال نوروز می رود

شهرداری منطقه ۲ با برگزاری کارناوال سنتی و بسیار مفرح ” تکم چیان” در مناطق و محلات به استقبال نوروز می ر ود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مدیر منطقه ۲ شهرداری  ارومیه اعلام کرد: شست و شوی معابر و خیابانها، پاک سازی جداول، چاپ پنفلت نوروزی، ، برگزاری مسابقه تزئین تخم مرغ و شال سالاما در پارکها، و نیز برگزاری کارناوال سنتی و شاد ” تکم چیان” از جمله برنامه های این منطقه از چهارشنبه سوری تا عید می باشد.
غلامرضا حافظی گفت:این شهرداری عزم خود را جزم کرده است تا برای تحویل سال نو کوچه های محلات کم بر خوردار و خارج از محدوده شهرداری را لایروبی، شن ریزی و زیر سازی نمایند.که این عملیات زیر سازی از اول اسفند در مناطق اسلام آباد، کوهنورد و کشتار گاه استارت خورده است و طبق پیش بینی این منطقه تا قبل از تحویل سال به اتمام خواهد رسید تا شهر وندان با خیالی آسوده از میهمانان خود پذیرایی نمایند.
وی ادامه داد: همچنین عملیات شستشوی جداول و پاکسازی وورودیهای شهر توسط پسماند با مشارکت شهرداری منطقه ۲ از دیروز استارت خوره است و هم اکنون این عملیات در حال اجرا می باشد.

وی افزود: در راستای  پیام ریاست جمهوری مبنی بر برگزاری نوروز امسال با تکیه بر مراسمات سنتی هر منطقه از کشور و ایجاد شور و نشاط در بین مردم؛ شهرداری منطقه ۲ نیز در یک اقدام خلاقانه مراسم تکم گرانی را که اجرای آن  بیش از ۵هزار سال قدمت دارد را احیا می کند.

حافظی ادامه داد: مراسم تکم گردانی که بصورت سیار در مناطق انجام خواهد شد از روز چهارشنبه سوری تا اول عید بصورت مستمر برگزار می شود.

مدیر منطقه ۲ در پایان گفت: برگزاری بازیهای سنتی توسط کودکان محلات، پخت غذاهای سنتی  در پارک  محل استقرار کارناوال، اجرای مراسم شاد نوروزی ، حضور مدیران شهرداری در بین مردم ورسیدگی به مشکلات آنها، تعیین رابطین شهرداری در هر محله از دیگر برنامه های این کارناوال می باشد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.