اهواز؛

هورالعظیم هنوز تشنه است

امام‌ جمعه هندیجان سدسازی‌های غیرکارشناسانه را بلای جان مردم عنوان کرد و گفت: هورالعظیم همچنان خشک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد ساری اصل، امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: متأسفانه به سبب سدسازی‌های غیره کارشناسی و احداث شرکت‌های نفتی در هورالعظیم این منطقه خشک و تهدیدی برای استان خوزستان شده است.

وی با اشاره به پیاده روی آیت‌الله حیدری امام‌جمعه موقت اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در هورالعظیم به منظور بازدید از این مکان‌های خشک‌شده اذعان داشت: این جای تأسف دارد که می‌گویند هور 70 درصد آبگیری شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان گفت: نظر رئیس محیط‌زیست کشور کارشناسی نبوده و از دید ما چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و لازم است مسئولان با مردم، افکار عمومی صادق بوده و مشکل تالاب را به‌صورت عملیاتی برطرف کنند.

حجت الاسلام ساری اصل بیان داشت: نماینده مردم هندیجان در مجلس پیگیر مشکلات هستند و ما از وی کمال تشکر و قدردانی می‌کنیم. گلمرادی در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرده باید متخصصان و کارشناسان خبره از رودخانه‌ها، تالاب‌ها و آبگیرهای خوزستان بازدید کنند و نتیجه آن را به افکار عمومی بدهند نه اینکه هر مسئولی بیایید با یک نطق همه‌چیز را خوب جلوه دهد.

وی اذعان کرد: باید از کارشناسان دانشگاهی متخصص در محیط‌زیست، کشاورزی، منابع طبیعی، جنگل‌داری استفاده کرده و از مشاوره‌های آنان بهره‌مند شویم نه اینکه سیاسیون بیایند هر چیزی که به نفع آن‌ها است به مردم بگویند.

امام‌جمعه هندیجان اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرمایند باید از کسانی که اهل علم هستند سوال شود، ما از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای تشکر ویژه داریم اگر ایشان نبودند هیچ‌کس به فریاد مردم مظلوم و محروم خوزستان نمی‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت‌مردان توجهی به مشکلات و معضلات مردم ندارند، رهبر معظم انقلاب سبب شدند که دولت وادار شد به مردم و مشکلات رسیدگی و  گرنه همه آن‌ها بی‌تفاوت بودند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد ساری اصل افزود: اقدامات مسئولان باید کارشناسی باشد نه اینکه جنبه سیاسی، تبلیغاتی داشته باید با یک برنامه و چشم‌انداز طولانی، بر اساس نیاز مناطق برنامه‌ریزی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان داشت: برای احیای کشاورزی و اراضی نیاز به برنامه مدون از سوی مسئولان هستیم نه اینکه هر کس که پست و مقام گرفت همه‌چیز را فراموش و به دست روزگار بسپارد.

وی گفت: ما برای کنترل ریز گردها باید از فناوری‌های نوین همانند انرژی هسته‌ای استفاده کنیم چرا هنوز با پیشرفت علم ما روش‌های منسوخ و قدیمی را در پیش‌گرفته و هیچ نتیجه‌ای برای ما ندارد.

امام‌جمعه هندیجان تصریح کرد: مسئولان باید جهادی و انقلابی کار کنند. حرکات حلزونی درشان ملت ایران نبوده و اگر اقدامات برای خدا و جهادی نباشد هیچ‌چیزی حاصل نمی‌شود.

وی گفت: برای اینکه مسائل کشور، اقتصاد، ریزگردها به‌سرعت حل شود باید از برادران بسیجی و سربازان مخلص خدا استفاده شود چرا که روحیه انقلابی، جهادی سبب رشد و تقویت بنیان‌های انقلاب می‌شود. هنگامی‌که برای خدا کار کنید خداوند منان هم در کار شما برکت قرار داده و زحمت‌های شما را دوچندان اجر می‌دهد.

ساری اصل عنوان کرد: القای تفکر ما می‌توانیم یعنی ایمان به خدا، پیامبر و معصومان (ع) است چرا که در اسلام چیزی به نام ما نمی‌توانیم نیست. فتنه‌گران داخلی و خارجی در پی القای تفکر باطل ما نمی‌توانیم در بین جوانان ما هستند که شکست خواهند خورد.

وی افزود: برطرف کردن مشکلات ریزگردها باید به قرارگاه‌های سپاه و بسیج با پشتیبانی دولت واگذار شود و کارها را به این برادران مؤمن، انقلابی و جهادی بسپارند اگر اقتصاد کشور هم به رزمندگان 8 سال دفاع مقدس دهند خواهید دید در کمترین زمان ممکن معجزه‌ای عظیم در اقتصاد ایران اسلامی رخ خواهد داد.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: کارهای قرارگاه‌های خاتم‌الانبیاء جهادی، خدایی، مخلصانه و بدون چشم‌داشت است و هرگز به خاطر اقدامات پوچ سیاسی مشکلات را رها نکرده و مردم را مأیوس نمی‌کنند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.