بجنورد؛

کاهش 8 درصدی تلفات تصادفات

امسال تعداد متوفیات ناشی از تصادفات در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد کاهش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بجنورد؛، بابک سلحشور مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : با تحلیل داده‌های مربوط به متوفیات ارجاعی تصادفات تا پایان دی ماه 205 نفر که 150 مرد و 55 زن در تصادفات جان باخته‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 223 نفر بوده است .

سلحشور میانگین سنی این افراد را بیش از 39 سال اعلام کرد و افزود : 70 درصد متاهل و 30 درصد مجرد بوده‌اند .

وی تصریح کرد :محل تصادفات منجر به فوت این افراد در بیش از 84 درصد موارد محورهای برون‌شهری و جاده های خاکی و روستایی است که بیشترین آن در جاده‌های اصلی استان رخ داده است.

وی همچنین اظهار کرد : با بررسی محل فوت حدود نیمی از افراد فوت شده، در محل حادثه سر صحنه جان باخته‌اند که این امر خود می‌تواند گویای شدت تصادفات باشد.

وی با اشاره به این که بیش از 41 درصد متوفیان تصادفات در بازه زمانی مذکور راننده بودند، تاکید کرد : استفاده از کمربند و رعایت نکات ایمنی و از رانندگی هنگام خواب آلودگی خود داری کنند.

سلحشور با بیان این که در هر چهار روز یک راکب موتورسوار در استان کشته می شود ، گفت : امسال تصادفات در محورهای برون و درون شهری 64 راکب موتور سوار را به کام مرگ کشانده است .

وی 66 درصد مرگ افراد را ضربه به سر و عوارض ناشی از آن، از جمله شکستگی جمجمه، خونریزی مغزی و آسیب بافت مغزی و اولین علت نهایی مرگ افراد عنوان کرد و افزود : شهرستان مانه و سملقان در مسیر پر تردد مسافران استانی قرار دارد و در این مرکز، بیشترین جان باخته تصادفات استان با تعداد 58 نفر معاینه شدند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.