اهواز؛

آشنایی دبیران مدارس هندیجان با فنون رصد اجرام آسمانی

مدیر آموزش و پرورش هندیجان از رصد ستاره ها و سیاره ها در آسمان شب توسط دبیران آموزش و پرورش این شهرستان در قالب کارگاه آموزشی خبر داد.

آشنایی دبیران مدارس هندیجان با فنون رصد اجرام آسمانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ خسرو حیاتی، مدیر آموزش و پرورش هندیجان در این خصوص گفت: این کارگاه آموزشی شامگاه پنجشنبه با حضور 60 دبیر از مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در محل آموزشگاه سمیه و به همت پژوهش سرای دانش آموزی رازی هندیجان برگزار شد.
 
وی اظهار داشت: آموزش پذیران در این کارگاه با اعجاز قرآن در نجوم، جهت یابی، نقشه آسمان، نرم افزار نجوم، چرخه زندگی ستارگان و رصد ماه و سیاره زهره به صورت عملی آشنا شدند.
 
شهلا محسنی نژاد، مدیر پژوهش سرا و آزمایشگاه مرکزی رازی هندیجان هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی دبیران با علم نجوم، اجرام آسمانی و محیط اطراف خود عنوان کرد.
وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در بخش عملی در حیاط آموزشگاه با چگونگی عکاسی از اجرام آسمانی و استفاده از تلسکوپ برای مشاهده ستارگان و ماه آشنا شدند.
 
محسنی نژاد بیان داشت: این دوره آموزشی با حضور 'عرفات شریفی' از مدرسان مجرب استانی این رشته در هندیجان برگزار شد.
 
پژوهش سرای دانش آموزی رازی هندیجان دارای 570 عضو است و از ابتدای امسال تاکنون دوره های آموزشی رباتیک، مسابقات نجات تخم مرغ، سازه های ماکارونی، مسابقات آزمایشگاه و نمایشگاه جابر را برگزار کرده است.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.