ششمین دوره مسابقات نجات تخم مرغ در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

ششمین مسابقه نجات تخم مرغ توسط شورای صنفی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ششمین مسابقه نجات تخم مرغ با حضور ۴۲ تیم دانشجویی و دانش آموزی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

محمدحسین رضایی دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقات نجات تخم مرغ، هدف از برگزاری این مسابقه را ساخت سازه ها و اجسامی دانست که بتواند به انسان در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر یاری رساند.

وی افزود: کاوشگرها باید در درون سازه هایی قرار گیرند که پس از برخورد با سیاره ها و اجرام آسمانی بتوانند ضمن کاستن از سرعت به سادگی و با حفظ دستگاه های درون خود با کمترین خسارت بر سطح سیاره موردنظر نشسته و به کاوش و بررسی بپردازند و اطلاعات کسب شده را به زمین ارسال کنند.

دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقات نجات تخم مرغ خاطرنشان کرد: در این مسابقه، هر یک از شرکت کنندگان یک بسته شامل ۱۰ عدد نی، ۱۰ عدد چوب بستنی، ۱۰ ورق کاغذ A۴، یک عدد مقوای A۳، دو عدد نایلون فریزری، قیچی، چسب نواری و مایع، ۵ عدد سوزن ته گرد و حدود چهار متر نخ دریافت کردند که باید با استفاده از این لوازم، سازه حمل تخم مرغ را طراحی می کردند.

رضایی هدف اصلی مسابقه را سالم ماندن تخم مرغ پرتاب شده از ارتفاع حدود ۱۵ متری عنوان کرد و گفت: در جریان داوری به دقت پرتاب سازه، ۴۰۰ امتیاز تعلق گرفته و هرچقدر سازه به هدف مورد نظر نزدیک تر باشد امتیاز بیشتری به آن تعلق گرفت.

وی عنوان کرد: مدت زمان پرتاب سازه نیز یکی دیگر از شاخص های امتیازدهی در این رقابت ها است که برای آن ۱۰۰ امتیاز درنظر گرفته شد و هرچقدر مدت زمان سقوط کمتر باشد امتیاز بیشتری به گروه تعلق گرفت.

دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقات نجات تخم مرغ گفت: شاخص خلاقیت نیز در این مسابقه، ۳۰۰ امتیاز داشت که با توجه به میزان نوآوری در سازه و همچنین مصالح به کار رفته و وزن آن محاسبه شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار