آنچه که باید در سفرهای نوروزی به همراه داشته باشید

لذت رفتن به سفر تنها همراه بردن لباس، چمدان، بلیط هواپیما یا قطار و دوربین عکاسی نیست بلکه باید برای جلوگیری و کنترل حوادث و حفظ سلامتی جعبه کمک‌های اولیه به همراه داشت.

جعبه کمک‌های اولیه مهمترین وسیله در حین سفر/ (آنچه که باید در سفر همراه داشته باشید)به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ جعبه کمک‌های اولیه یکی از اصلی‌ترین وسایلی است که باید در خانه، محل کار و در حین مسافرت به همراه افراد باشد.

گفتنی است، وجود این جعبه با وسایل درون آن تا به حال باعث نجات جان میلیون‌ها انسان در سراسر جهان شده است.

جعبه‌ کمک‌های اولیه هم به صورت آماده وجود دارد و هم خودتان با اندکی تحقیق و صرف وقت می‌توانید آن را تهیه کنید.

در یک جعبه کمک‌های اولیه به طور معمول وسایل زیر وجود دارد:
نوار باند و زخم بندی، چسب زخم بندی، گاز استریل، دستمال مرطوب ضدعفونی کننده، پماد آنتی باکتریال، موچین، قیچی، انواع داروهای مسکن و ضد التهاب، داروهای ضد حساسیت، داروهای ضد گزش و نیش حشرات، داروی ضد اسهال و استفراغ، مسواک، خمیر دندان، دهان شویه، قرص تصفیه آب، نخ دندان، دستمال کاغذی، کیسه آب گرم یا یخ، دماسنج، دستگاه فشار خون بویژه اگر فردی با سابقه بیماری فشار خون همراه با شما مسافرت می‌کند، پتوی مسافرتی و نجات، قرص سرماخوردگی و آنفلوآنزا، داروی سرفه، قرص مکیدنی برای کاهش گلو درد، پماد و دارو مخصوص سوختگی، اسپری دفع حشرات، داروهای معده برای برطرف کردن سوزش، ترش کردن و اسیدی شدن معده، قطره چشمی، گوش پاک کن، کرم و اسپری ضد آفتاب، چراغ قوه با باطری پر و از همه مهمتر دفترچه بیمه درمانی خود و اگر بیمه تکمیلی هستید کارت بیمه تمامی اعضاء را همراه داشته باشید تا در صورت بروزمشکل اورژانسی بتوانید از بهترین خدمات با هزینه‌های تعرفه‌ای استفاده کنید.

هر فردی به عنوان یک قابلیت ضروری و مهم باید کمک‌های اولیه را یاد بگیرد تا بتواند از آن برای کمک به دیگران و حتی خودش در مواقع اضطراری استفاده کند.

در حین مسافرت انواع اتفاقات اورژانسی و خطرناک ممکن است رخ دهد از جمله تصادف منجر به تروما، بالا رفتن قند و فشار خون بیمار، حملات آسم و تنگی نفس، سکته قلبی و مغزی، سقط جنین و خونریزی، سقوط از بلندی و ارتفاع، مسمومیت غذایی، گزیده‌گی توسط حشرات، شکستگی اعضای بدن، غرق شدن و ورود آب به ریه‌ها و سوختگی که همگی می‌توانند در صورت تاخیر و ناآشنا بودن به شیوه‌های کمک‌های اولیه و مراجعه سریع به مراکز درمانی منجر به مرگ فرد یا بروز مشکلات پزشکی دائمی شوند.

اگر می‌خواهید به سفر بروید یکی از انتخاب‌های خود همراه شدن با فرد یا افرادی است که مهارت‌های کمک‌های اولیه را دارد و می‌تواند در مواقع اضطراری به سایرین کمک کند.

در صورت بروز هر گونه حادثه حفظ خونسردی مهمترین نکته است و سپس تا رسیدن نیروهای امدادی و یا انتقال بیمار به مراکز درمانی آشنا بودن به روش‌های کمک‌های اولیه یک برگ برنده بسیار مفید است.

در صورتی که در حادثه یا پیشامد بویژه تصادف و بروز تروما و آسیب‌های اسکلتی و نخاعی با کمک‌های اولیه آشنا نیستید هرگز بیمار را جابه‌جا نکنید، زیرا می‌تواند باعث آسیب دائمی به مهره‌های کمر او شود در این زمان اطلاع رسانی سریع به مراکز درمانی و نیروهای امدادی مفید‌ترین کار برای کمک به فرد یا افراد حادثه دیده است.

با رعایت این راهکار‌ها می‌توانید از یک مسافرت ایمن لذت ببرید و در صورت بروز مشکل یا سانحه می‌توانید به خوبی آن را کنترل و مدیریت کنید.

منبع: lonelyplanet
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار