سفارت هلند در ترکیه، بسته شد

وزارت خارجه ترکیه از بسته شدن سفارت هلند در این کشور به دلایل امنیتی خبر داد.

سفارت هلند در ترکیه، بسته شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، وزارت خارجه ترکیه از بسته شدن سفارت هلند در این کشور به دلایل امنیتی خبر داد. 

تنش‌های میان ترکیه و کشورهای اروپایی در روزهای اخیر بالا گرفته است. 

هلند امروز، به هواپیمای حامل «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه، اجازه فرود نداد.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، در پاسخ به اقدام هلند در ممانعت از فرود هواپیمای وزیر خارجه کشورش اعلام کرد اقدام این کشور بی‌پاسخ نخواهد ماند. وی هلندی‌ها را از بقایای نازی‌ها و فاشیست ها خواند.

اردوغان گفت: ما نیز از ورود دیپلمات ها و سیاستمداران هلندی به ترکیه ممانعت خواهیم کرد. رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت: ملت ترکیه تلاش‌های هلند را که در جهت جلوگیری از برگزاری همه پرسی قانون اساسی است، ناکام خواهند گذاشت. اردوغان افزود: این‌ها (هلندی ها) نه سیاست بلد هستند و نه دیپلماسی؛ آنها تا این حد ترسو هستند.

از سوی دیگر، بنا بر اعلام سرکنسول ترکیه در «روتردام»، مأموران مرزی هلند امروز، خودروی حامل «فاطمه بتول سایان کایا»، وزیر خانواده ترکیه، را به خاک این کشور راه نداده‌اند. این مقام ترکیه‌ای که در آلمان به سر می‌‌برد، از مسیر زمینی راهی هلند شده بود تا در تجمعی که قرار است در حمایت از اصلاح قانون اساسی ترکیه در روتردام برگزار شود، سخنرانی کند.

در همین حال رویترز به نقل از یک شبکه هلندی اخبار ضد و نقیضی را درخصوص بازداشت فاطمه بتول در شهر روتردام منتشر کرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار