اصفهان؛

مبارزه با موش صحرایی و ملخ کوهاندار در آران و بیدگل انجام شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از انجام عملیات مبارزه با موش صحرایی و ملخ کوهاندار در 2 هزار و 900 هکتار از تاغزارهای این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا شفیعی افزود: عملیات مبارزه با ملخ در 2 هزار و 600 هکتار و مبارزه با موش در 300 هکتار در بخش مرکزی و کویرات این شهرستان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: این طرح ها با هدف حفاظت از تاغزارهای شهرستان و جلوگیری از بروز بیماری مانند سالک در محدوده تاغزارها انجام شده است.

وی افزود: اجرای طرح مبارزه با موش در منطقه های بحرانی شهرستان توسط اداره منابع طبیعی با همکاری شبکه بهداشت و درمان انجام شده است.
موش عامل بیماری سالک است و این بیماری مشترک انسان و دام است که با گزش پشه خاکی به انسان منتقل می شود و در این بیماری جوندگان مانند موش های صحرایی، مخزن بیماری هستند و زمانی که پشه های خاکی از مخزن های آلوده به انگل سالک خونخواری می کنند، آلوده به انگل می شوند.

اگر این پشه آلوده انسان را بگزد باعث انتقال بیماری به انسان می شود و با توجه به گونه انگل و ناقل، از چند هفته تا چند ماه پس از گزش، زخمی در پوست ایجاد می شود که پس از آن تبدیل به یک ضایعه پوستی (اسکار) می شود و اثر آن برای همیشه باقی می ماند.

شفیعی ادامه داد: ملخ کوهاندار تاغ نیز یکی از آفت های جنگل های تاغ این شهرستان است که در صورت عدم کنترل و مبارزه با این آفت خسارت های جبران ناپذیری به درختان تاغ و کشاورزی شهرستان وارد می آورد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.