سمنان;

آغاز اجرای طرح نوروزی نظارت دامپزشکی در استان

طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی ویژه ایام نوروز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: در اجرای این طرح 17 تیم ثابت و سیار برای پیگیری امور و نظارت کامل بر اغذیه فروشی ها، سردخانه ها، کشتارگاه ها، قصابی ها و خودروهای حمل فراورده های خام دامی فعال هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به این که فراورده های خام دامی فسادپذیرند و در نهایت تا پنج روز تاریخ انقضا دارند، شهروندان باید در زمان خرید، توجه ویژه ای به کیفیت این محصولات داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهروندان از مراکز زیر نظر نظارت دامپزشکی مواد مورد نیاز خود مانند مرغ، گوشت، تخم مرغ و دیگر محصولات را تهیه کنند و دقت داشته باشند تا محصولات دارای کد بهداشتی و نشان دار باشند.

وی با بیان این که با متخلفان این حوزه به طور جدی برخورد می شود، افزود: سال گذشته با اجرای این طرح، سه مرکز عرضه محصولات پروتئینی تعطیل و 20 تن مواد غیرقابل مصرف معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به اداره های دامپزشکی در شهرستان ها و یا به سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان سمنان اطلاع دهند.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.