معاون رئیس ستاد ارتش انگلیس:

تهدید تروریسم به افغانستان محدود نمی‌شود؛ همسایگان همکاری کنند

معاون رئیس ستاد ارتش انگلیس اعلام کرد که تهدید گروه‌های تروریستی در افغانستان به این کشور محدود نمی‌شود بنابراین کشورهای همسایه و منطقه با دولت کابل همکاری کنند.

تهدید تروریسم به افغانستان محدود نمی‌شود؛ همسایگان همکاری کنندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ژنرال «گاردن مسنجر» معاون رئیس ستاد ارتش انگلیس در دیدار با «حنیف‌اتمر» مشاور شورای امنیت ملی افغانستان بر لزوم همکاری کشورهای همسایه و منطقه در امر مبارزه با تروریسم با حکومت وحدت ملی تاکید کرد.

وی افزود: سطح تهدیدات موجود در افغانستان از حضور گروهای تروریستی، محدود و منحصر به افغانستان نیست بلکه کشورهای همسایه، منطقه و جهان را نیز تهدید می‌کند به همین دلیل همکاری کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه در مبارزه با تروریسم در افغانستان مهم است.

مسنجر همچنان بر گسترش همکاری‌های ارتش انگلیس در چارچوب ماموریت حمایت قاطع با نیروهای امنیتی افغان خبر داد.

از سوی دیگر، حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان درباره حمله اخیر به بیمارستان نظامی کابل نیز گفت که افراد وابسته به داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند و از پناهگاه‌ها و مراکز امنِ که در آن سوی خط دیورند قرار دارند استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل همکاری پاکستان در نابودی پناهگاه‌های گروهای تروریستی بدون در نظرداشت فرضیه تروریسم بد و خوب الزامی است.

مشاور شورای امنیت با دیگر بر لزوم همکاری صادقانه در امر مبارزه با تروریسم برای سرکوب پناهگا‌های گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

اتمر قبل از این نیز در کنفرانس امنیتی آسیا در هند گفته بود که جنگ در افغانستان ریشه در رقابت‌های اقتصادی و عوامل ژئوپلتیک دارد.

تسنیم نوشت: در حال حاضر بیش از 500 افسر نظامی انگلیس تحت بخش غیر جنگی ماموریت حمایت قاطع به آموزش افسران افغان در نیروی هوایی و سایر نهادهای امنیتی در کابل فعالیت می‌کنند. 

انتهای پیام/


برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار