سمنان;

برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در مدارس استان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در بیش هزار مدرسه استان سمنان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا جهان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت : این کنگره‌ها با محور شهید و شهادت در سطح مدارس استان برگزار شد.

وی با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان گفت: برپایی یادواره‌های شهدا یکی از اقداماتی است که می‌تواند در این راستا مهم و اثرگذار باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا افزود: شهدا گنج‌های الهی هستند که حق زیادی بر گردن همه ما دارند و ما امروز امنیت کشور را مرهون جان‌فشانی این دلاورمردان هستیم لذا یکی از کارهای مهمی که در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان باید صورت گیرد برگزاری یادواره‌های شهدا است.

جهان با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال توطئه علیه کشور و انحراف نسل جوان است افزود: شهدا بهترین الگو برای جوانان هستند و باید این الگوها به‌درستی برای جوانان معرفی شوند.

وی به برخی از اهداف برگزاری یادواره شهدا در سطح مدارس استان سمنان اشاره کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، الگوسازی شهدا برای نسل جوان جامعه، انتقال فرهنگ عاشورایی، ارج نهادن به ایثارگران و غیره برخی از اهداف برگزاری این یادواره‌ها بوده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از وجود 622 شهید دانش‌آموز و 134 شهید فرهنگی در استان سمنان خبر داد و افزود: مردم استان سمنان در همه عرصه‌های انقلاب و به‌ویژه هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار