کرمانشاه؛

550 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان است

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: برنامه‌ های فرهنگی و هنری را با سالانه 300 میلیون تومان بودجه اداره کردیم.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ابراهیم رحیمی زنگنه گفت: در این سال‌ها مشکل برنامه نداشتیم و گاهی چندین میلیارد تومان برنامه روی میزم بود اما مشکل این بود که اعتباری برای اجرای برنامه‌ها نداشتیم.

رحیمی زنگنه با اشاره به گنجینه غنی مفاخر کرمانشاه که طی 400 سال گذشته در همه رشته‌های هنری و فرهنگی حضور داشتند، بیان کرد: یکی از معضلات مهم شهر ما این است که جوانان این مفاخر را نمی‌شناسند و ما بزرگداشت این افراد از جمله بهزاد کرمانشاهی، احمد عزیزی، میرجلال الدین کزازی، جعفر کازرونی، پروفسور حمزه‌ای، میرزاحسن کرمانشاهی و ... را برگزار کردیم.

وی از رونمایی از بیش از 50 عنوان کتاب در این مدت و دو برابر شدن تعداد ناشران هم خبر داد و تاکید کرد: در سه سال اخیر تعداد ناشران از 24 ناشر به 49 مورد و تعداد موسسات فرهنگی از 27 مورد به 46 مورد افزایش یافت.
 
رحیمی زنگنه از برگزاری چهار دوره نمایشگاه کتاب و برنامه‌های جانبی آن نیز یاد کرد که کرمانشاه در این حوزه جزو دو، سه استان برتر کشور بوده است.

وی کرمانشاه را یکی از غمگین‌ترین استان‌های کشور خواند وگفت: در این استان بیش از 250 کنسرت و اجرای موسیقی بدون حاشیه و بدون لغو یک مورد کنسرت داشتیم و مزد آن را از شاد شدن مردم گرفتیم.

رحیمی زنگنه برپایی جشنواره بین‌المللی اقوام ایران که بابت آن پولی از استانداری و وزارت ارشاد گرفته نشد را از دیگر اقدامات مهم برشمرد که تبدیل به برندی برای کرمانشاه شد و بیش از 35 اجرای موفق تئاتر و موسیقی بدون حاشیه داشت.

وی با بیان اینکه در پایان برنامه پنجم باید درصد کانون‌های فرهنگ و هنری مساجد به 25 درصد می‌رسید، یادآوری کرد: این درصد اکنون در استان به 45 درصد رسیده و 550 کانون فرهنگی هنری مساجد داریم، به علاوه تعداد موسسات قرآنی نیز از 50 مورد به 78 مورد رسیده است.

رحیمی زنگنه از وجود 30 تا 35 هزار مترمربع فضای فرهنگی هم در استان یاد کرد که در صورت تامین اعتبار، به دوبرابر افزایش خواهد یافت، زیرا 30 هزار مترمربع دیگر فضا در دست احداث است و مجتمع‌های فرهنگی و هنری مصوب سفر مقام معظم رهبری نیز اکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار