یاسوج؛

جذب 1.5 میلیارد ریال از اعتبارات آسیب‌های اجتماعی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:از 6 میلیارد ریال اعتبارات استان در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون ریال تخصیص و جذب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ فتاح محمدی در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: حاشیه نشینی جزء آسیب‌های مهم اجتماعی در کشور و این استان بوده و مقابله با آن نیز مورد تاکید جدی دولت یازدهم است. 

وی افزود که این آسیب اجتماعی پیامدهای منفی متعددی دارد و 9 دستگاه اجرایی نیز در کهگیلویه و بویراحمد متولی مقابله با آن هستند. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وجود کودکان کار و بازماندن آنان از تحصیل و نداشتن شرایط ادامه تحصیل به دلیل فقر و کمبود امکانات یکی از آثار و نتایج منفی پدیده شوم حاشیه نشینی است. 

محمدی عنوان کرد که یک بانک اطلاعاتی از آمار و مشخصات دقیق کودکان بازمانده از تحصیل کهگیلویه و بویراحمد توسط اداره کل آموزش و پرورش این استان تهیه شود. 

وی ابراز داشت: این اقدام سبب شناسایی و پالایش چنین کودکانی شده و بهتر می‌توان نیرو، فضا و امکانات آموزشی مورد نیاز برای ادامه تحصیل آنان را فراهم کرد. 

وی گفت که مسئولان اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای درآمدزایی و تحقق کامل درآمد اختصاصی مصوب سال آینده این نهاد فرهنگی تلاش و اقدام کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که درآمد اختصاصی مصوب این نهاد فرهنگی در سال 1392 افزون بر 17 میلیارد و 500 میلیون ریال بود. 

هادی زارع پور اظهار داشت: 11 ماه سال جاری افزون بر 27 میلیارد ریال درآمد اختصاصی توسط اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد جذب شده است. 

وی افزود که درآمد اختصاصی مصوب سال 1396 اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد 47 میلیارد ریال است که باید از طریق 9 محل و کد درآمدی جذب شود. 

زارع پور بیان کرد: مهم‌ترین راهکارهای افزایش درآمدهای اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و جذب کامل میزان مصوب آن در سال 1396 شامل تولیدی کردن هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کشاورزی برای فروش محصولات آنان و توسعه و تجهیز اردوگاه‌های فرهنگی و تفریحی استان و باشگاه‌ها و درمانگاه‌های فرهنگیان شهرهای یاسوج و دوگنبدان است. 

وی عنوان کرد که یکی از مشکلات مهم سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج فراهم نبودن شرایط لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان و بازماندن آنان از تحصیل به دلیل فقر خانواده‌هاست. 

زارع پور ابراز داشت: 79 کودک بازمانده از تحصیل کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی 1395 - 1394 شناسایی و زمینه ادامه تحصیل آنان در مدارس این استان فراهم شد. 

وی گفت که یکهزار و 105 کودک بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که با وجود داشتن کد ملی فاقد آدرس مشخص هستند و کار شناسایی و پالایش آنان نیز تا 20 فروردین سال 1396 انجام می‌شود. 

زارع پور اظهار داشت: انتظار می‌رود که فرمانداران، بخشداران، دهیاران، اداره کل ثبت احوال، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیروی انتظامی، تشکل‌های مردم نهاد، اداره کل بهزیستی و شوراهای اسلامی شهر و روستای کهگیلویه و بویراحمد برای شناسایی و پالایش کودکان بازمانده از تحصیل این استان همکاری لازم را با اداره کل آموزش و پرورش استان انجام دهند. 

افزون بر 149 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.