یاسوج؛

برگزاری سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیرکل آموزش و پرورش از برگزاری سومین جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز در استان خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ هادی زارع پور در دوازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با برگزاری سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان اعلام این خبر گفت: این جشنواره با حضور خیرانی از سراسر کشور فروردین ماه سال آینده به میزبانی شهر یاسوج برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید 3 جشنواره خیرین مدرسه ساز در سطح ملی و استانی برگزار شده است افزود: یک جشنواره آن ملی و بقیه استانی بوده است.

زارع پور میزان تعهد خیرین مدرسه ساز سراسر کشور برای ساخت مدرسه در استان در این جشنواره ها را بیش از 460 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : تاکنون 70 درصد از تعهدات آنها انجام شده بطوریکه 173 کلاس درس در استان با کمک آنها ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه از مجموع 149 هزار دانش اموزدر مقاطع مختلف تحصیلی 11 هزار و 500 نفر آن در مناطق حاشیه نشین از جمله یاسوج ،گچساران و دهدشت تحصیل می کنند که نیاز به فضای مناسب دارند از خیران و دستگاههای اجرایی خواست تا این اداره را در ساخت مدرسه یاری کنند.

وی از بازمانده و ترک تحصیل کردن هزار و 105 کودک در استان بر اساس ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: تلاش می شود تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید این آمار پایش تا به آمار و نتیجه واقعی دست یافت. 

زارع پور میزان درآمدهای این اداره در 11 ماهه امسال را 2 میلیارد و 769 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این درآمدها از اجاره دادن ساختمانها، اراضی، مراکز آموزشی و رفاهی، هنرستانهای فنی و حرفه ای، فروش ماشین آلات و برخی ساختمانها و منابع متفرقه دیگر حاصل شده است.

وی با ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات و موفقیتهای این اداره از زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید افزود: پرداخت 35 میلیارد تومان پاداش مناطق محروم به فرهنگیان مشغول در این مناطق از سال 73 13تا سال 1384 ،کسب بیش از 460 رتبه کشوری توسط فرهنگیان و دانش اموزان در مناسبتها و رشته های مختلف ،هوشمندسازی هزار و 75 کلاس درس و نیز اجرای طرح رتبه بندی معلمان از جمله آنهاست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز در این جلسه از اختصاص اعتبار برای مقابله با آسیبهای اجتماعی خبر داد و گفت: از مجموع 100 میلیارد تومان اعتبار کل کشور 600 میلون تومان آن سهم کهگیلویه و بویراحمد بوده که تاکنون 25 درصد از این اعتبار تخصیص داده شده است.

محمدی با اشاره به پدیده حاشیه نشینی در برخی شهرهای استان بازمانده و ترک تحصیل و نیز کودکان کار را از مهمترین تبعات این پدیده برشمرد و افزود : همه مسئولان باید با تعامل و عزم جدی از گسترش این پدیده جلوگیری کنند .


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.