شیراز؛

آماده سازی اماکن تاریخی و گردشگری فارس برای نوروز

همه اماکن تاریخی فارس برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده سازی و بهسازی شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: همه اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان فارس برای پذیرایی از میهمانان نوروزی، آماده سازی و بهسازی شد.


وی ادامه داد: ساماندهی فضای سبز، نور پردازی و مرمت های اضطراری برخی از بناها و مجموعه های تاریخی و فرهنگی استان نیز انجام شده است.

به گفته امیری، توسعه خدمات رفاهی و بهداشتی، پیش بینی نمایشگاه صنایع دستی و همچنین استفاده از توان بخش خصوصی برای ارائه آثار فرهنگی و تاریخی استان و استقرار راهنمایان گردشگری در همه اماکن تاریخی- فرهنگی استان از دیگر برنامه های پیش بینی شده جهت آماده سازی و بهسازی استان برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به افزایش کیوسک های بلیط فروشی برای کاهش مدت انتظار مسافران نوروزی افزود: در همین زمینه و در جهت رفاه میهمانان نوروزی ساعات بازدید از اماکن و موزه های استان فارس در ایام نوروز 96 افزایش یافت.

وی بیان کرد: مجموعه فرهنگی حافظیه در ایام نوروز به صورت شبانه روزی، مجموعه فرهنگی سعدی از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا 21 و 30 دقیقه بعد از ظهر، ارگ كریم خان زند از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا 21 و 30 دقیقه بعد از ظهر، موزه پارس از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا 18 و 30 دقیقه بعد از ظهر، حمام وکیل از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا 20 و 30 دقیقه بعد از ظهر، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا 18 و 30 دقیقه بعد از ظهر، مجموعه هخامنشی(تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب، پاسارگاد) از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا ساعت 17 و 30 دقیقه بعد از ظهر، بیشاپور، موزه بیشاپور از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا ساعت 17 و 30 دقیقه بعد از ظهر، تنگ چوگان از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا 18 و 30 دقیقه بعد از ظهر، آتشكده و قلعه دختر فیروزآباد از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا ساعت 17 و 30 دقیقه بعد از ظهر، پذیرای میهمانان داخلی و خارجی است.
 
مصیب امیری افزود: همچنین گردشگران علاقمند به برنامه نور و صدای تخت جمشید می توانند ساعت 19 نسبت به تهیه بلیط اقدام و در ساعت 20 نظاره گر این برنامه جذاب در محوطه مجموعه جهانی تخت جمشید باشند.

وی به اجرای برنامه ویژه لحظه تحویل سال نو در برخی از اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی خبر داد و افزود: برنامه هایی ویژه لحظه تحویل سال نو در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، حافظیه، تخت جمشید و پاسارگاد برگزار می شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار