سرخه;

کاهش وقوع سرقت در شاهرود

فرمانده انتظامی شاهرود از کاهش ۱۴درصدی انواع سرقت در شهرستان شاهرود خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ سید مجتبی اشرفی فرمانده انتظامی شاهرود در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه این شهرستان از نظر شاخص امنیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد گفت : میانگین کشف انواع سرقت در استان سمنان شش درصد است که شاهرود نسبت به استان ۹ درصد افزایش کشفیات را دارد لذا این ارقام نشان می دهد که عملکرد خوب ناجا شهرستان شاهرود در حوزه کشف سرقت ها، باعث اثرگذاری مطلوب در مجموعه کشفیات استان شده است.

وی افزود: در شهرستان شاهرود طی سال جاری وقوع جرائم خشن مانند چاقو کشی ۳۸ درصد، نزاع دسته جمعی ۳۷ درصد و نزاع فردی ۵۷ درصد نسبت به نسبت سال قبل کاهش داشته که نشان می دهد مردم و نهادهای امنیتی توانسته اند وظایف خود را به درستی ایفا کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیشترین عامل تصادفات عدم رعایت حق تقدم با وقوع ۴۱۲ فقره و عدم توجه کافی به جلو با وقوع ۲۷۶ فقره هستند و بیشترین ساعات اوج تصادفات ۱۲ الی ۱۴ و ۱۴ الی شش صبح رخ می دهد.

فرمانده نیروی انتظامی شاهرود گفت: آمار تصادفات و پراکندکی آنها نشان می دهد که امروز زیرساخت های شهری نیاز به اصلاح دارد که امیدواریم با همکاری رسانه ها و دستگاه های مرتبط بتوانیم در فرهنگ سازی نقش مهمی ایفا کنیم.

وی افزود: به طور میانگین در سالجاری روزانه ۱۹۹تماس با سامانه ۱۱۰ صورت می پذیرد که در مجموع طی سالجاری ۶۶هزار و ۹۳۲مورد با مرکز فوریت های پلیس ارتباط برقرار شده و در این بین ۶۶درصد تماس های مردم تبدیل به عملیات پلیسی می شود.

فرمانده ناجای شاهرود در ادامه و ضمن بیان اینکه مددکاری اجتماعی از جمله رویکردهای اخیر ناجا به شمار می رود، ابراز داشت: در سال جاری ۷۵درصد پرونده هایی که توسط این واحدها صورت می گیرد به مصالحه ختم شده است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.