اهواز؛

صنعت برق قربانی ریزگردها شد

39 شرکت توزیع، 16 برق منطقه‌ای و شرکت‌های پیمانکار برای کمک به حل مشکل خوزستان بسیج شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در آیین قدردانی از تلاش نیروهای صنعت برق کشور و خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: بعد از وقوع بحران در بهمن ماه امسال، با فراخوان وزارت نیرو 39 شرکت توزیع، 16 برق منطقه‌ای و شرکت‌های پیمانکار برای کمک به حل مشکل خوزستان بسیج شدند که این نیروها در مدت 20 روز 3900 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط را شستشو و تعمیرات اساسی را بر روی آن‌ها انجام دادند.

هوشنگ فلاحتیان ، اظهار کرد: همچنین حدود 2350 دکل و بیش از 53 پست بزرگ برق نیز در این مرحله شستشو و بهینه‌سازی شدند که این مساله برای ما یک تجربه بزرگ و مهم است و باید از آن درس بگیریم.

 
وی با اشاره به مساله ریزگردها و تاثیر آن بر شبکه برق خوزستان افزود: صنعت برق قربانی ریزگردها شده و همه مسئولان کشور و استان برای حل این معضل بزرگ که خسارات فراوانی در همه بخش‌ها به بار آورده، در تلاش هستند.


فلاحتیان عنوان کرد: به دنبال نشستن گرد و غبار بر روی شبکه برق خوزستان و فراخوان همه شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو و پیمانکاران، در یک کار جهادی و بسیجی‌وار و در زمان کوتاهی توانستیم به لطف خداوند شرایط را مدیریت کنیم و با سرافرازی به مردم شریف خوزستان اعلام می‌کنم خدمتگزاران شما در صنعت برق کشور، همواره آماده خدمت‌رسانی هستند.

فلاحتیان تصریح کرد: صنعت برق کشور در همه بحران‌ها از جمله زلزله طبس، رودبار و بارش سنگین برق در شمال کشور طی سال های  اخیر و در حوادث سیل‌ها همواره حضور فعال و به موقعی داشته و برق مناطقی که دچار مشکل شده بودند را پایدار کرده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.