برگزاری مجدد جلسات شعر علی معلم دامغانی در سال آینده

جلسات شعر علی معلم دامغانی قرار است از ابتدای سال آینده در حوزه هنری برگزار شود.

برگزاری مجدد جلسات شعر علی معلم دامغانی در سال آینده
محمود حبیبی کسبی، روابط عمومی دفتر شعر حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه های این دفتر برای سال 96 اظهار داشت: یکسری برنامه‌های روتین هفتگی و ماهیانه در دفتر شعر حوزه هنری است که امسال نیز برگزار می شد. از جمله آنها کارگاه شعر نو نیمایی است که «مصطفی علیپور» برگزاری آن را برعهده داشت. یا ساعت شعر که توسط سعید بیابانکی، علی داوودی و خود بنده برگزار می‌شد. این برنامه‌ها در سال آینده نیز اجرایی می‌شود.

وی افزود: جلسه روزهای سه شنبه نیز به شعر آیینی اختصاص داشت. برگزارکنندگان آن علی انسانی و مرتضی امیری اسفندقه هستند. سال آینده نیز این برنامه ادامه خواهد داشت. جلسات هفتگی استاد علی معلم دامغانی با عنوان شرح شعر در سال آینده مجدد برگزار می شود. جلسات شعر این شاعر در سال 94 در حوزه هنری برگزار می شد. وی از دهه 70 همواره در حوزه هنری جلسه شعر داشت. یک زمان شرح خاقانی بود و زمان دیگر شرح بیدل دهلوی را برگزار می کرد. یک دوره نیز شعرخوانی و شرح شعر داشتند. اما خوب بالطبع چند ماه یا چند سال برگزار می شد. گاهی  به هر دلیلی برگزار نمی‌شد. امسال به دلیل ناخوش احوالی و بیماری که داشتند، توفیق این را نداشتیم که جلسات شعر علی معلم دامغانی را برگزار کنیم. از ابتدای سال آینده این جلسات برگزار خواهد شد.
 
روابط عمومی دفتر شعر حوزه هنری با اشاره به جلسات شعر زنان در حوزه هنری بیان کرد: جلسات ماهانه‌ای از فصل زمستان در حوزه هنری با عنوان جلسات ماهانه شعر زنان برگزار شد. بخش اول آن به سیمین دخت وحیدی اختصاص داشت. این برنامه در سال آینده نیز با مسئولیت فریبا یوسفی ادامه خواهد داشت. یکسری برنامه های ضربتی نیز که واکنش سریع شاعران به اتفاقات موجود در جامعه است، از برنامه های حوزه هنری در سال آینده خواهد بود. به مناسبت وقایع تاریخی، دینی و ملی نیز شب شعرهایی برگزار خواهیم کرد.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار