پوری حسینی مطرح کرد

واگذاری 323 بنگاه دولتی در سال آینده/جزئیات تازه از واریز سود سهام عدالت

رییس سازمان خصوصی سازی از واگذاری 323 بنگاه دولتی درسال 96 خبر داد.

واگذاری 323 بنگاه دولتی در سال آیندهبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی در نشست خبری امروز خود با موضوع سهام عدالت با اشاره به آمار خصوصی سازی در جمع خبرنگاران گفت: از یک هزار و 713 بنگاهی که بر واگذاری آنها تاکید شده، 323 بنگاه باقی مانده و فروش نرفته است و برای سال 96 واگذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی از این بنگاه ها یا همه آنها در سال آینده واگذار می شود و براین اساس از 534 بنگاهی که درابتدای سال قرار بود واگذار شود 273 بنگاه تعیین تکلیف شدند که آماری بی سابقه است.
 
پوری حسینی عنوان کرد:تا به حال 12 هزار میلیارد تومان تعهد بودجه ای خود را انجام داده ایم و 5 هزار میلیارد تومان آن تهاتر بدهی بود و مابقی به خزانه واریز شد، این درحالیست که مطالبات 950 میلیارد تومانی از مخابرات هم وصول شد.
 
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: افرادی که تا 30 اسفند صورت حساب سهام عدالت خود را تسویه کنند این اعداد تا ابتدای سال 96 و در ایام نوروز سامانه به روز رسانی خواهد شد و به عدد 530هزار تومان اضافه می شود و سود عملکرد شرکت ها در سال آینده با توجه به رقم پرداختی در سال گذشته  به مشمولین پرداخته می شود و افرادی که در سال آینده صورت حساب خود را پرداخت کنند سود خود را در سال 97 دریافت می کنند.

پوری حسینی یادآور شد: 2دهک های اولی چون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) یک میلیون سهم دریافت کردند انتظار سود برای این مبلغ رنج 150هزار تومان خواهد بود و کسانی که 530هزار تومان موجودی دارند سود 90هزار تومانی برای سال 95 تخمین زده می شود، به هر میزان مابقی افراد به مبلغ یک میلیون نزدیک تر می شود و سود سالانه نیز به آن نسبت افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: از 30 اسفند ماه تا 14 فروردین سامانه سهام عدالت تعطیل خواهد شد و کسانی که مبلغی در سال جاری واریز کرده اند پس از تعطیلات به حساب افرادی افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی عنوان کرد: 24 میلیون و 400هزار مراجعه به سامانه سهام مراجعه کردند که این رقم در طول 7 روز رونمایی از این سامانه است و در این فاصله 33 میلیون به صورت مطلق مراجعه کرده که این رقم یعنی مراجعه 73 درصدی مشمولین را به سامانه عدالت نشان می دهد.

* سرعت خصوصی سازی را بیشتر می کنیم

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: شورای عالی واگذاری تاکید کرده که از همه ابزارها برای واگذاری استفاده شود و بدون توجه به فشارها کار خود را انجام دهد که البته رهبری از کند بودن خصوصی سازی گله ای داشتند که به ما ابلاغ شده  وبرای سرعت بیشتر در خصوصی سازی تلاش خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: ما در آینده نزدیک تا پایان سال واریز کلانی به خزانه خواهیم داشت که به 16500میلیارد تومان به تعهد امسال خود خود نزدیک خواهیم شد.

پوری حسینی با بیان اینکه برای دریافت پول اجبار نیم کنیم و خزانه به پول سهام عدالتی ها نیاز ندارد و هزار راه دیگر وجود دارد.

وی گفت:  تا به امروز ٢٤ میلیون و ٤٠٠ هزار مراجعه در طول کمتر از هفت روز به سامانه مراجعه شده است که بیش از ٧٣ درصد مشمولان را شامل می شود.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: در یک هفته اخیر ٣٥٠ تماس با مرکز تماس داشتیم؛ حدود ٤٠ هزار مراجعه هم به اپراتور صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در این میان ٢٧ هزار میلیارد تومان سهام در اختیار مردم قرار گرفته که حقوق مالکانه این سهام و سود آن متعلق به مشمولان است؛ اگرچه هنوز سهام به نام مشمولان نشده است.

وی در خصوص اعتماد مبین و خرید سهام مخابرات گفت: وقتی هیات داوری مورد مراجعه قرار گرفت آنها به سازمان خصوصی سازی دستور توقف دادند و البته رای صادر نشد ولی در عمل آنچه رخ داد، ربطی به هیات داوری نداشت و رئیس جمهور دستور داد تا ظرف ۱۵ روز همه بدهی پرداخت شود و بنابراین معامله فسخ نشد.


*مردم مراقب سودجویان باشند


وی با هشدار چندین بار نسبت به مردم در خصوص سوءاستفاده از سهام عدالت گفت: مردم مراقب سود جویان باشند و رسانه ها هم باید کمک کنند اینکه برای سهام عدالت 8هزار تومان کافی نت ها بگیرند غیر قانونی است.

وی افزود: در طول بازده 10 ساله هر کس وارد سهام عدالت شده با سایرین امتیاز مساوی دارد.

انتهای پیام/


 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضاکرمانی
۰۸:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
واریزسود برای افرادی که ازدواج کرده اندو ازخانواده قبلیشون جداشده اند به چه صورت است؟
آخرین اخبار