براساس تحقیقی جدید؛

ترامپ باعث افزایش جرائم ناشی از نفرت شده است

بر اثر شعارهای نژادپرستانه دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی ، جرائم ناشی از نفرت در 9 منطقه شهری مورد مطالعه در آمریکا بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛  تحقیقی جدید حاکی است بر اثر شعارهای نژادپرستانه و تفرقه‌افکنانه دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طی سال 2016 جرائم ناشی از نفرت در 9 منطقه شهری مورد مطالعه در ایالات‌متحده بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

برایان لوین، محقق برجسته در زمینۀ جرائم ناشی از نفرت، روز دوشنبه با استناد به این تحقیق گفت در مجموع در این 9 منطقه 1037 مورد جرم ناشی از نفرت رخ داده که نسبت به سال گذشتۀ میلادی، افزایشی 23.3  درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این تحقیق، در میان شهرهای آمریکا، بیشترین افزایش جرائم ناشی از نفرت در واشنگتن دی‌سی (با 107 مورد) رخ داده که نسبت به سال 2015 حدود 62 درصد افزایش یافته است.

بیشترین تعداد جرائم ناشی از نفرت نیز در شهر نیویورک (380 مورد) به ثبت رسیده که نسبت به سال 2015 افزایشی 24 درصدی داشته است.

به گفتۀ لوین، جنایات تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافته است.

جرم ناشی از نفرت در واقع اقدام مجرمانه از جمله حملۀ فیزیکی، خسارت به اموال، آزار کلامی و توهینی را شامل می‌شود که به دلیل تعصب علیه گروهی خاص صورت می‌گیرد.

این محقق آمریکایی گفت ترامپ با تأکید بر مسائلی مانند مذهب، نژاد و ملیت باعث افزایش تعداد و شدت جرائم ناشی از نفرت شده است.

تحلیلگران می‌گویند پیروزی ترامپ علاوه بر افزایش بیگانه‌ستیزی در سراسر آمریکا، باعث شده گروه‌های راست‌گرای افراطی و سفیدپوستان نژادپرست نیز جسارت بیشتری پیدا کنند.

پایگاه اینترنتی روزنامۀ هافینگتون پست به‌تازگی با استناد به اطلاعات ملی جدید از چندین ایالت آمریکا اعلام کرد جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان افزایشی 89 درصدی داشته است.

این روزنامه نوشت افزایش هراس از مسلمانان، حملات تروریستی در اروپا و آمریکا و اظهارات متعصبانۀ خشونت‌گرایان سلفی علیه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ازجمله دلایل افزایش جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان عنوان شده ‌است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار